השוק

קנס עד 100 מיליון שקל: החברות הגדולות בישראל בסכנה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק של שר הכלכלה ניר ברקת שקובע: קנס של 100 מיליון ש״ח למונופול שיפגע ביבוא מקביל: "מי שינסה לפגוע בתחרות וימנע הורדת מחירים בישראל ישלם מחיר יקר מאוד"
מערכת ice |  3
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה שניה ושלישית את החוק של שר הכלכלה ניר ברקת, שקובע קנס של עד 100 מיליון ש״ח על יבואן שינסה לפגוע בייבוא מקביל. החוק אושר ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. 
שר הכלכלה ניר ברקת: ״זהו יום חשוב ביותר במלחמה שלנו נגד המונופולים והקרטלים. החל מהיום יבואן גדול שינסה לפגוע בייבוא המקביל - ישלם קנס של עד 100 מיליון ש״ח. מי שינסה לפגוע בתחרות וימנע הורדת מחירים בישראל ישלם מחיר יקר מאוד. נגמרו הימים בהם המונופולים שעושקים את הציבור עושים ככל העולה על רוחם. זהו צעד אחד מתוך שורה של צעדים חשובים שאנחנו מובילים במטרה להלחם במי שעושק את הציבור. החוק הזה יאפשר הכנסה של מוצרים בייבוא מקביל, יגביר את התחרות ויוריד מחירים״. 
 
היום (ב') אישרה מליאת הכנסת, בקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק של שר הכלכלה ניר ברקת שמונעת פגיעה בייבוא המקביל והאישי באמצעות קנסות ענק עד גובה של 100 מיליון שקל. החוק החדש יאסור מעתה על יבואנים ישירים לבצע מעשה שכתוצאה ממנו עלול להיפגע ייבוא מקביל ובשל כך עלולה להיפגע התחרות בענף. יבואן רשמי שיעבור על החוק יהיה צפוי לקנס של עד 100 מיליון ש״ח.
החוק החדש קובע כי במצב של הפרת החוק תהיה הממונה על התחרות רשאית להטיל עיצומים כספיים בסך 8% ממחזור החברה, עד לסכום מקסימאלי של כ-100 מיליון שקל. גובה העיצומים הכספיים יחושב בהתאם לנסיבות המקרה, ובעיקרן  מידת הפגיעה בתחרות הטמונה בהפרה. הפרות יחשבו מעשה שכתוצאה ממנו עלול להיפגע ייבוא מקביל ובשל כך עלולה להיפגע התחרות בענף או מעשה שעיקרו מניעה או הפתחה של התחרות מצד ייבוא מקביל.
איסור זה נוגע לכל מעשה שתכליתו העיקרית היא מניעה או הפחתה של יבוא מקביל. כך, למשל, התניית תנאים מסחריים, שינוי תנאים מסחריים, התערבות אצל הקמעונאי בעניין סימון שונה של הסחורה, סירוב לספק טובין או שירות, דיווח על סחורה שמקורה ביבוא מקביל באופן המאפשר מעקב אחר שרשרת האספקה של אותה סחורה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חוק מבורך ונא ליישמו במיגת הצורך (ל"ת)
    אדיר 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יוזמה מצוינת ובמקום, רק למה המילה "עד" ?
    אחד מהעם 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעטים המקרים בישראל שהקנסות במקרים כאלו היו גבוהים ומרתיעים. ניתן להניח שבתי המשפט יתחשבו באלו שפעלו נגד החוק, הרי יבכו להם על אובדן מקומות עבודה, "לא ידענו", "זו לא מדיניות החברה אלא יוזמה של ההוא/ההיא", הוצאות שיש רק בישראל וכל הבלה הבלה המקובל - והקנס יהיה זניח ורק יעודד להפר ולהמשיך למנוע הורדת מחירים.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד ניר ברקת (ל"ת)
    ניר 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור