השוק

זעם על פייבוקס: האותיות הקטנות במבצע - מונעות קבלת ההטבות

פייבוקס יצאו במהלך שיווקי מעניין של תשלום ריבית על יתרות זכות באפליקציה אבל לקוחות שגילו כי עליהם להנפיק כרטיס אשראי חדש, של דיסקונט זועמים וטוענים כי אין להם צורך בעוד כרטיס אשראי ויותר פשוט כבר להפקיד את הכסף בעו"ש הרגיל שלהם
ניצן כהן |  1
פייבוקס (צילום יחצ פייבוקס, unsplash)
בחודש שעבר יצאה אפליקציית התשלומים הפופולרית פייבוקס במבצע מעניין שהשורה התחתונה שלו היא שניתן לקבל ריבית על יתרות הזכות שנצברות באפליקציה. מטבע הדברים המבצע הזה הצית את הדמיון אבל מקריאת האותיות הקטנות מתגלה תמונה שונה מעט והיא שמרבית המשתמשים באפליקציה לא עומדים בתנאי הסף לקבל את ההטבה וזה כבר סיפור אחר.
עכשיו נסביר את הדברים. באופן חריג למדיי ומעניין למדיי פייבוקס מאפשרת למשתמשים שלה לצבור יתרות זכות מה שהופך אותה לאפליקציה שיכולה להיות תחליף או סוג של תחליף לחשבון העו"ש הרגיל ואז לקבל ריבית על יתרות הזכות האלה, רק מתבקש כדי להשלים את המהפכה בעולם התשלומים.
 
אבל מאחר והמודל העסקי של פייבוקס עדיין לא מגובש עד הסוף וכרגע, ככל הנראה, הוא ממומן על ידי בנק דיסקונט נשאלת השאלה כיצד סופגת האפליקציה את תשלומי הריבית האלה?
התשובה לשאלה הזו נמצאת באותיות הקטנות ואלה הן: כדי לקבל את ההטבה של קבלת ריבית (ולא משנה כרגע מה גובהה) על יתרות הזכות שנצברות באפליקציה, צריך להנפיק כרטיס אשראי של פייבוקס, כלומר של דיסקונט וזה אמנם ניתן ללא תשלום דמי כרטיס אבל ההכנסה תגיע מהתשלומים באמצעות כרטיס האשראי.
אלא מה, לציבור הישראלי יש כבר היום יותר מידי כרטיסי אשראי מסוגים שונים וממועדונים שונים ובסך הכל כבר נוצר בלגן בארנק (כן, גם זה הדיגיטלי) ובל נשכח את הליך הנפקת כרטיס האשראי עצמו שהוא סבוך ודורש מעבר של תהליך חיתומי.
ואז מה, אם אדם מחזיק כרטיס אשראי של ישראכרט או MAX או שניהם ביחד, הרי שהוא צריך לעבור תהליך חיתומי חדש בפייבוקס ואז כבר הפתרון של לקבל ריבית על יתרות הזכות באפליקציה אינו רלוונטי עבורו. התהליך כמובן שונה אם אתם לקוחות של דיסקונט או כאל אבל אז, מה הבעיה להעביר את הכסף לעו"ש ולקבל ריבית נורמלית על פיקדון יומי.
כך או אחרת, נראה שהמבצע של פייבוקס רחוק מאוד להיות ההבטחה הגדולה עליה חשבנו בתחילת הדרך והיא רלוונטית רק למי שרוצה עוד כרטיס (לא מועדון וכן הלאה) נוסף שיעשה לו בלגן בארנק וכן, אז ורק אז ניתן יהיה לקבל את הריבית על יתרות הזכות באפליקציה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודקים
    כע 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני התחלתי להירשם והפסקתי באמצע הרישום.
    סגור