השוק

צעקות בוועדת הכספים: "בושה, ככה לא ננצח במלחמה"

אל מול המתווה החדש שפורסם על ידי משרד האוצר, הולכים וגוברים קולות המחאה מהשטח. אחת הטענות: מי שמקבל פיצוי הם רק עובדי המדינה, ולא כל מי שנעדר בעקבות הנחיות פיקוד העורף. נשיא התאחדות התעשיינים תקף בחריפות: "אתם טועים ובגדול, פגעתם במגזר גדול מאוד של עסקים, זה מעכב את התאוששות המשק"
מערכת ice |  14
ועדת הכספים של הכנסת. מלחמת חרבות ברזל (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, תקף הבוקר (ראשון) את מתווה משרד האוצר של השר בצלאל סמוטריץ', שהוצג בוועדת הכספים של הכנסת. נשיא ההתאחדות התייחס ראשית לכך שמתווה האוצר החדש לא מפצה את כלל העובדים שנעדרו בעקבות הנחיות המדינה אלא את עובדי המדינה בלבד.
"המתווה אמור לסייע לכלל אזרחי המדינה שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, ולא להעניק פיצוי שכר רק  לחלק מהעובדים. זו בושה". תומר הוסיף כי המתווה מעניק פיצוי בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים בעלי מחזור על עד 400 מיליון שקל, ואילו עסקים שנחשבים לגדולים, עם מחזור של מעל 400 מיליון שקל, לא יקבלו סיוע כלל על אף הפגיעה בעסקיהם בגלל המצב וגם כיוון שרבים מעובדיהם לא הגיעו לעבודה כתוצאה מהמלחמה.
 
נשיא ההתאחדות התריע כי פגיעה זו בעסקים הגדולים תיצור תגובת שרשרת מערכתית שתפגע בכל המשק ובפרט בעסקים הקטנים והבינוניים, שכן הם הספקים של העסקים הגדולים. "אתם אולי מרגישים שבמתווה החדש 'הצלתם' את העסקים הקטנים והבינוניים, ואילו העסקים 'הגדולים' כגון מפעלים גדולים יסתדרו איכשהוא בלי פיצוי שכר לעובדים- אבל אתם טועים ובגדול".
 
"אם העסקים הגדולים נפגעים ולא זוכים לפיצוי שכר לעובדים", הסביר תומר, "מי שנפגע אחריהם הם אותם אלפי עסקים קטנים שמשמשים להם ספקים, וכך אתם למעשה פוגעים במאות אלפי עובדים של אותם עסקים, שיישארו בתום המלחמה ללא עבודה. אז אני שואל אתכם - ככה ננצח? לא, ככה אנחנו רק נפסיד".
 
"הממשלה צריכה לשנות דיסקט ולתת פיצוי שכר לכלל העובדים הזכאים ולראות איך היא מסייעת לכל העסקים", תקף תומר, "ראש הממשלה אמר שהוא מורה לשר האוצר 'לשפוך כסף', אבל המתווה לא מעניק לנו את זה, אלא ההיפך. הוא פוגע במגזר גדול מאוד של עסקים ועובדים ורק מעודד עסקים להוציא עובדים לחל"ת ומעכב את התאוששות המשק".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    שחיתות
    יהושע 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדות מראות שכל המפגינים ה"סמולנים " נמצאים כעת במילואים ולכן אין מי שיצא להפגין נגד השחיתות המסואבת שמחוללת הממשלה המטופשת הזו! ראש ממשלה אחראי היה מפרק מיד את כל המשרדים המיותרים ומעביר מיד את כל האתנן הפוליטי (כספים קואליציונים) לטובת המאמץ המלחמתי. זה לא קורה ולא יקרה ! נראה שניקוי האורוות ידחה לאחר המלחמה כאשר בינתיים חדלי האישים ימשיכו לגרום לנזק בזמן שהעם הנפלא הזה נותן את נפשו על קיומו!
    סגור
  • 12.
    פרזיט אוכל חינם, בראש ועדת הכספים!!! (ל"ת)
    גדעון 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    נציגי הפרזיטים בממשלת חורבן הבית (ל"ת)
    .... 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    ללא ספק הממשלה הגרועה בתולדות המדינה (ל"ת)
    ביביבלוף 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    ממשלת הפשע
    א.ל 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממשלת האבדון שהביאה את המדינה לקריסה בגלל ראש הכת (ראש הממשלה) ועדר של פושעים גנבים רמאים ושקרנים. זה מה שיש לנו
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    ומה אם נכים קשישים ניצולי שואה?
    תותי 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בימים אלה שהכל עולה וקשה לקנות אוכל בסיסי הקיצבאות רעב מעבר לכך לא לכולם יש יכולת לרוץ למקלט ולא לכולם ממד ואף אחד לא יכול להרשות לעצמו להיתפנות כי אין לו כסף ואמצעים גם להרגיע את הנפש שלו איזה מין מתווה זה מתווה מימסדי? כמובן אנחנו השעיר לעזזל של הממשלה הזאת העיקר אתם ממלאים את כיסכם בכל טוב בושההההה!!
    סגור
  • 7.
    הופה מה יש לנו כאן?
    עידן שדה 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אזרחים שהתעוררו למציאות והבינו שהמדינה לא שמה עליהם? בווווקר טווווב אליהו. הם התעוררו ברוך השם, כמה חיכינו לכם
    סגור
  • 6.
    גפני
    זואי 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה מדבר לנצח במלחמה תסגרו קודם 10 משרדים שאין צורך . וזה מליונים לשנה אולי מליארדים שר המורשת הביתה שרה למעמד האישה מאי גולן מהר הביתה . שרת המודיעין גילה גמליאל בזבוז כסף . עמיחי שיקלי. מהר הביתה. נתניהו תתחיל לעשות סדר . כך לא תשאר דקה בתור ראש ממשלה הפסקת לתפקד. תזרוק את המנוי הכושל שלך שרצית לתת לא תפקיד פוליטי אחראי לחטופים . הוא לוזר רציני. גל הירש תעיף אותו יש אנשים מוכשרים שכבר החזרות חטופים חייב לעוף חוסר כזה גל הירש מזעזע. נתניהו תמהר לפני שיהיה מאוחר
    סגור
  • 5.
    שרים ללא כישורים , למה ציפיתם ?ימ״ש נתניהו (ל"ת)
    סופי 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • עצוב אבל נכון , מינויים פוליטיים שביום יום מספיקים
    ציקו 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עכשיו נכשלים..., ממשלת בלהות נטולת יכולת שעסוקה בהישרדות וחלוקה רק למגזרים שלהם . בושה
    סגור
  • 4.
    כשבראש הועדה נמצא גפני
    גידי 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מובן שקודם המגזר הציבורי . לפניו החרדי ובסוף הלוחמים שמצילים את הראשונים והשניים . לפטר מייד את גפני ולהתחיל בסדרי העדיפות הנכונים והצודקים
    סגור
  • 3.
    לפצות כל שכיר ועסק שנפגע עפ"י הנחיות פיקוד העורף
    דליה 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ישנם עובדים שלא הגיעו לעבודה כי פיקוד העורף הנחה על סגירת בתי ספר וגני ילדים לדוגמא. זהו נזק עצום לעובדים ועל המדינה לפצות את השכירים ואת העסקים
    סגור
  • 2.
    סיוע לעסקים
    קובי 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    באמת אני בחרתי בממשלה הבזייה הזאת וואלה סמוטריץ לך הביתה אתה בחזירות לוקח כול חודש 70000 שקל הביתה ואנחנו העסקים הקטנים קורסים וואלה ישראל כץ היה צריך להיות שר האוצר וואלה סמוטריץ כמה זה נכון השבע לא רואה את הרעב סמוטריץ לך הביתה מספיק אתה לא רואה מה אתה עושה לעסקים בזכותכה הרבה עסקים יגיעו לפשיטת רגל תקשיב לעסקים יהיה פה פוגרום בבתי המשפט חאלס שחרר כסף לעסקים לפני שיהיה מאוחר ואז זה כבר לא יהיה משנה
    סגור
  • 1.
    הפרוטות שנותנים לעסקים הקטנים לא יעזרו המשק יקרוס (ל"ת)
    בר 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור