השוק

הנגיד להתאחדות התעשיינים: "נמשיך להקל על תזרים המזומנים"

יום אחרי ההודעה החשובה לפיה הריבית צפויה להישאר על כנה לתקופה הקרובה, פרופ' ירון נועד ד"ר רון תומר. על המוקד: השפעתה הכלכלית של המלחמה והמדיניות הננקטת במשק. "ישנה חשיבות רבה להמשכיות ופעילות גדולה של העסקים השונים בענפי הכלכלה"
מערכת ice | 
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון ונשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר (צילום יח"צ)
על רקע מלחמת חרבות ברזל, ולאחר שהכריז על כך ששיעור הריבית במשק יישאר על כנו, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון נועד עם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ד"ר רון תומר. בצהרי היום (שלישי) השניים נפגשו ודנו בהשפעה הכלכלית של המלחמה והמדיניות הננקטת מנת להבטיח את הפעילות הכלכלית במשק בזמן הלחימה ואיתנותו גם לאחריה. 
"איתנותה של הכלכלה הישראלית מורכבת מאיתנותם של כל אחד מהשחקנים השונים בה. ישנה חשיבות רבה בעת הזו להמשכיות ופעילות גדולה ככל שניתן של העסקים השונים בענפי הכלכלה", אמר הנגיד. "אנו נקטנו במספר צעדים שנועדו להקל על תזרים המזומנים של העסקים בעת הזו ולסייע להם לצלוח את התקופה ויש להמשיך להפעיל כלים גם מצד הממשלה לטובת סיוע מיטבי וממוקד". 
 
"בנק ישראל ימשיך להתמקד בפעילות המגזר העסקי, ובפרט בעסקים הקטנים", סיכם הנגיד את דבריו. נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר הוסיף: "שמחתי להיפגש היום עם נגיד בנק ישראל, שהיה קשוב לצרכי העסקים בישראל והתעשייה הישראלית בפרט, לאור המצב הכלכלי הקשה שנוצר בעקבות המלחמה. כתמיד, גם במצבים קשים, בנק ישראל מהווה אי של יציבות ואנו סומכים על הנגיד כי ידע לנקוט במדיניות המוניטרית הנכונה וייעץ לממשלה באשר למדיניות הפיסקלית הנדרשת שתקל על המשק והעסקים בישראל". 
לאחרונה חברת דירוג האשראי הבינלאומית Moody's הודיעה על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל, העומד על רמה של A1, תחת מעקב הורדת דירוג (Review for Downgrade). לדברי חברת מודי׳ס, החלטה זו התקבלה בשל פרוץ העימות האלים והבלתי צפוי בין ישראל לחמאס, זאת בתגובה למתקפה רחבת היקף של חמאס. החברה בוחנת את השפעתו של העימות על דירוג האשראי של מדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה