השוק

חודש למלחמה: זה מה שעשו מניות הביטוח מאז פרצה המערכה

תחום הביטוח בתקופות מסוג זה מסובך מאוד; מחד, ברור שלא מעט פוליסות ביטוח יופעלו ומהצד השני הרי שכמעט בכל פוליסה יש החרגה מהמצב הביטחוני. אז בין אלה לאלה, מאז שפרצה המלחמה, המשקיעים בורחים ממניות הסקטור
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
תחום הביטוח הוא תחום מאוד מעניין בתקופות כאלה. הענף היה רגע לפני המלחמה בנקודת פריצה מעניינת. אם זה רכישות של חברות כרטיסי האשראי, אם זה באמצעות מהלכים פנים ארגוניים משמעותיים (ע"ע מגדל) ואם זה בשל העובדה שהרגולציה מתחילה להכיר בעובדה שהפרמיות מהביטוח הכללי לא משקפות את הסיכון נכון וכן הלאה.
אבל כשפרצה המלחמה ראינו כמה דברים קורים בחברות הביטוח. הנושא המרכזי הוא כמובן ההרס וזה אומר שהרבה פוליסות יופעלו, אבל כאן צריך לסייג שרוב הפוליסות שמונפקות ללקוחות נושאות החרגה של אירוע ביטחוני ואז האחריות עוברת למדינה.

אז עם מה נשארנו? עם שני דברים: הדבר הראשון הוא העובדה שיש צפי לעלייה באבטלה בגלל קריסה של עסקים וזה אומר פחות הפקדות שוטפות לחיסכון הפנסיוני שרובו נמצא בחברות הביטוח. השלב השני הוא האווירה הכללית שהיא פחות טובה לטיסות לחו"ל ומכאן לרכישת פוליסות ביטוח מתאימות ובכלל אנשים מחפשים כרגע לצמצם הוצאות ולא להגדיל אותן וזה אומר משהו על צד ההכנסות בחברות הביטוח.
אם כן, כשאנחנו משקללים את האירועים הרי שהמשקיעים מאז תחילת המלחמה מעדיפים להתרחק מחברות הביטוח וזאת למרות התהליכים המעניינים שהענף עבר עד לנקודה בה פרצה המלחמה. אז בסיומו של יום. זה מה שעשו מניות חברות הביטוח מאז שפרצה המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה