השוק

BMW משיקה רכב חדשני עם פיתוח של טכנולוגיה ישראלית

ענקית הרכבי BMW בהודעה חשובה: "במרץ 2024 נשיק את סדרה 7, עם פונקציות הנהיגה האוטומטית שפותחה על ידי חברת Innoviz הישראלית"

מערכת ice |  2
הגה של BMW (צילום Jonas Morgner / Unsplash)
ענקית הרכב העולמית BMW הודיעה על תאריך ההשקה של סדרה 7. המערכת תכלול לראשונה פונקציה בשם BMW Personal Pilot L3, המאפשרת נהיגה אוטומטית גבוהה ברמה 3. כלומר, תאפשר לנהגים להוריד את ידיהם מההגה ולהסיט את תשומת הלב באופן זמני מהכביש.
עבור הקהל הישראלי מדובר בבשורה משמחת בימים אלה, שכן מה שעומד במרכז טכנולוגיית האוטונמיה הוא ה-LiDAR שפיתחה חברת Innoviz הישראלית. פונקציית הנהיגה האוטומטית ביותר, שנועדה למלא את כל המשימה של נהיגה עם יכולת רמה 3 כפי שהוגדרה על ידי האגודה למהנדסי רכב (SAE), תוצע בלעדית בגרמניה במחיר של 6,000 יורו. 
טכנולוגיה חדשנית זו מאפשרת לנהגים להפנות את המיקוד שלהם לפעילויות אחרות ברכב בעת נסיעה במהירות של עד 60 קמ"ש בכבישים מהירים עם כבישים מופרדים מבנית. הודות לחיישנים המתוחכמים במיוחד, זוהי המערכת הראשונה מסוגה שניתן להשתמש בה גם בחושך.
הרכב יוצג לראשונה בדוכן הישראלי של Innoviz בכנס ה-CES העולמי בלאס-וגאס. עומר כילף, מנכ"ל ומייסד שותף Innoviz: "אנו גאים להגיע לרגע שהוא פרי עבודה ארוכה ומאומצת של כל הצוות שלנו, יחד עם חברת BMW". 
עוד הוסיף כילף: "מדובר בבשורה עולמית שאנחנו מובילים, ומצפים להרחבה שלה באפיקים נוספים רבים. כל זאת בזמן שאנחנו בישראל חווים ימים קשים במיוחד, אבל לראות את התעשייה הישראלית פורחת ומרימה ראש דווקא בימים אלה - אלה דברים שנותנים לנו תחושת גאווה וסיפוק."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיהיה שיתוף מובילאיי וב.מ.וו לייצור רכב אוטונומי רמה 5
    דורון 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמובילאיי הירושלמית תפתח מיזם שיתוף רכב אוטונומי רמה 5 עם ב.מ.וו כמו שהובטח לפני 7 שנים
    סגור
  • 1.
    לידאר
    מוטי 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד 60 קמש...כלומר עדיין לא בשלה למהירות גבוהה..כלומר נסיעה בתוך העיר..שהיא גם יותר מסובכת..נראה מה יהיה..מה שבטוח שהמתחרים רק מחכים לתאונה שם אינוויז יכולה להתרסק..נאחל להם בהצלחה וללא תאונות
    סגור