השוק

הביטקוין שובר שיא וחוצה את ה-40,000 דולר: זה ההסבר של המומחים

מהציפיות של הפד האמריקאי להורדת הריבית ב-2024 ועד האישור של תעודת סל ביטקוין. זה הנימוק של המומחים לתור הזהב של הקריפטו, ויש מי שחוזה שהביטקוין יגיע גם ל-120,000 דולר
מערכת ice | 
ביטקוין (צילום pixabay, vecteezy)
שוק הקריפטו נהנה מהביצועים הטובים ביותר שלו מאז מאי 2022, כאשר ביטקוין ואת'ריום חוצים את רף 41,000 דולר ו-2,200 דולר, בהתאמה. הראלי האחרון העלה את שווי שוק הקריפטו הכולל ל-1.54 טריליון דולר, שיא של 2023.
לפי אתר businesstoday, מומחים אומרים שהאמון הגובר בשוק הקריפטו ניזון מהציפיות של הפדרל ריזרב האמריקאי להוריד את הריבית ב-2024 ואישור בסופו של דבר של תעודת סל ביטקוין, מה שעלול להעלות את המחיר של מטבע הקריפטו הגדול בעולם.

"הזינוק הזה מייצג שיא של שנה עד היום עבור ביטקוין, ומציג עלייה מרשימה של 140% מתחילת השנה. יותר מסתם ערך מספרי בתרשים, העלייה במחיר הביטקוין משקפת שינוי רחב יותר בסנטימנט סביב הקריפטו. מגמת העלייה הנוכחית מיוחסת במידה רבה לציפיות גוברות לאישור פוטנציאלי של ה-SEC לתעודת סל ביטקוין נקודתית בינואר", אמר ראול פדיגיפטי, מנכ"ל ZebPay.
ברמת המאקרו, הציפייה להורדת הריבית על ידי הפדרל ריזרב העלתה את מחירי הסחורות. הזהב הגיע לשיאים היסטוריים, והביטקוין התאושש בכמעט 15,000 דולר במהלך החודש האחרון. עם פוטנציאל למיתון כלכלי בארה"ב, מנהלי הקרנות צופים רמת קונצנזוס של 80% למגמה של הפחתת ריבית ב-2024, המסמנת את רמת הקונצנזוס הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם. שוק הקריפטו כבר לקח בחשבון את החדשות החיוביות הללו, הסביר ריאן לי, אנליסט ראשי של Bitget Research.
"הוועדה האמריקנית לשירותים פיננסיים קוראת לשימוע ב-8 בדצמבר על נכסים דיגיטליים, שעשויה להוביל למסגרת רגולטורית חזקה המתמקדת בהגנה על משקיעים, שתועיל מאוד לשוק הנכסים הדיגיטליים הרחב יותר. האופטימיות הגוברת סביב אישור תעודת סל תמשיך ליצור גלים של סנטימנטים חיוביים בתוך קהילת הנכסים הדיגיטליים העולמית, ואנו יכולים לצפות שהמומנטום הזה יישמר בשבועות הקרובים", אמר שיבאם ת'קרל, מנכ"ל BuyUcoin, השני בגודלו בהודו להחלפת נכסים דיגיטליים.
 
הביטקוין צלל לכמחצית מערכו מהשיא ב-2021, שבעקבותיו צנחו נפחי המסחר בבורסות קריפטו בהודו ביותר מ-90% מאז 1 בפברואר 2022. הסיבה לכך היא שביטקוין צלל לאחר הכישלון של כמה בורסות קריפטו בולטות כמו FTX וסיומו של עידן של ריביות נמוכות במיוחד. בהודו, שר האוצר של האיחוד, נירמלה סיתרמן, הטיל מס של 30% על רווחי קריפטו ומס של 1% שנוכה במקור (TDS) על כל עסקאות המכירה ב-1 בפברואר 2022.
"בשוק הקריפטו, הביטקוין עבר את ה-40,000 דולר מבלי להיתקל בהתנגדות משמעותית. תוך 24 שעות חוסלו פוזיציות שורט בחוזי ביטקוין בשווי 54 מיליון דולר, מה שהחליש משמעותית את הכוחות הדובים. השוק עשוי לעבור עדכון מואץ כולל כלפי מעלה. יתר על כן, קטגוריית נכסים חדשה בתוך המערכת האקולוגית של ביטקוין, ORDI, עלתה במהלך סוף השבוע, מה שמעיד על סנטימנט ספקולטיבי חזק בשוק", הוסיף ריאן לי.
מוקדם יותר, Standard Chartered Bank חזה שביטקוין יכול לגעת ב-$120,000 עד סוף 2024. עם זאת, רבים נשארים סקפטיים לגבי קבוצת הנכסים הזו, כולל וורן באפט האגדי. האורקל מאומהה אמר במפגש השנתי של ברקשייר האת'ווי בשנת 2022 שאם מישהו יציע לו את כל הביטקוין בעולם תמורת 25 דולר, "לא הייתי לוקח אותו, כי מה אעשה איתו?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה