השוק

מהפכת האנרגיה המתחדשת: יבולי שמש במהלך שיניב 15.5 מיליון יורו לשנה

החברה הישראלית חתמה על הסכמי מימון בהיקף 65 מיליון יורו. במסגרת הפרויקט החדש בדרום-מזרח פולין, יוקמו 16 טורבינות רוח בהספק כולל של 48 מגה-וואט. העלות הכוללת היא 116 מיליון יורו, והצעד צפוי לייצר חשמל לתקופה של שלושה עשורים

מערכת ice | 
טורבינות רוח (צילום חן ליאופולד פלאש 90)
חברת האנרגיה המתחדשת יבולי שמש, שמנוהלת על ידי אופיר רוזיאק, חתמה על הסכם מימון לפרויקט אנרגיית רוח בפולין בהיקף של 65 מיליון יורו. ההסכם נחתם עם הבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD) ועם הבנק הפולני mBank. הוא צפוי לסייע לחברה במימון פרויקט נוזדרץ בדרום מזרח פולין שמצוי עתה בתהליכי הקמה מתקדמים.
הפרויקט כולל הקמת 16 טורבינות רוח בהספק מותקן של 3 מגה-ואט לכל טורבינה של יצרנית הטורבינות Nordex ובהספק כולל של 48 מגה-ואט. על פי חברת יבולי שמש, הפרויקט מוקם בעלות של 116 מיליון יורו וייכנס להפעלה מסחרית ברבעון השני של 2024, הוא צפוי לייצר חשמל במשך תקופה של 30 שנה ולהניב הכנסות של 15.5 מיליון יורו לשנה בממוצע.
החברה חתמה במקביל להסכם המימון על הסכם למכירת 90 אלף מגה-ואט-שעה בשנה לתקופה של 5 שנים לענקית האנרגיה Shell. היקף ההכנסות המצרפי שצפוי ההסכם עם Shell (של) להכניס ב-5 שנות ההסכם נאמד ב-43 מיליון יורו, מדובר בסכום שמשקף מחיר של 96 יורו למגה-ואט-שעה.

ההסכם עם של מכסה 70% מהחשמל השנתי שפרויקט נוזדרץ ייצר והיתרה תימכר בשוק החופשי. בנק בפולין (צילום ארכיון: נתי שוחט/ פלאש 90)
יבולי שמש עוסקת בעיקר בפעילות ייזום, פיתוח, תכנון, מימון, הקמה והפעלה של מערכות פוטו וולטאיות ואנרגיית רוח. יבולי שמש הוקמה ב–2008 בידי משפחת רוזיאק. החברה נמצאת בבעלות משפחת רוזיאק (66%); הנהלת החברה בראשות יריב גלר (סמנכ"ל פיתוח עסקי), לירון בן צור (סמנכ"ל רישוי) וענבל בנג'ו, שמחזיקים יחד ב–14% מהחברה; ופועלים אקוויטי, שרכשה 20% מהחברה בפברואר 2022 תמורת 100 מיליון שקל - כלומר, לפי שווי חברה של 400 מיליון שקל לפני ההשקעה ו-500 מיליון שקל אחרי ההשקעה.
ההסכם עם של מכסה 70% מהחשמל השנתי שפרויקט נוזדרץ ייצר והיתרה תימכר בשוק החופשי ב-5 שנות ההסכם עם חברת של, כך שבסך הכל יניבו 5 שנותיו הראשונות של הפרויקט הכנסות של 50 מיליון יורו. בדצמבר 2022 זכתה חברת יבולי שמש במכרז של רשות החשמל בפולין למכירת חשמל בהיקף של 906 אלף מגה-ואט-שעה במשך 15 שנה במחיר מובטח וצמוד למדד המחירים הפולני לצרכן. הכנסות אלו יתפרסו על פני תקופת המכרז ויתווספו להסכם שנחתם עם של.
 
יואב ברלך, מנהל פעילות אירופה בחברה, הדגיש לדה מרקר כי החברה מתכננת להעביר את כמות החשמל שתמכור לחברת של ב-5 שנותיו הראשונות של הפרויקט למכירה במסגרת המכרז של רשות החשמל במחיר מובטח וצמוד מדד בשל העלייה החדה במדד הפולני, ואת יתרת הכמות להמשיך למכור בשוק החופשי. ההכנסות ממכירת 70% מהחשמל שתייצר במסגרת המכרז צפויות להניב הכנסות של 450 מיליון זלוטי שהן 415 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה