השוק

באיזו מניה להשקיע? מומחה מסביר: אלו שלוש החברות המנצחות

בטור שכתב למגזין הכלכלי יאהו פיננס, הסביר היועץ ג'ף סנטורו כי QuantumScape היא הימור בטוח למי שמחפש להשקיע בשוק הרכבים החשמליים. האימפריה של וורן באפט, ברקשייר האת'ווי, גם היא נמנית עם שלוש הכוכבות - ומתגלה בכוחה דווקא כשהשוק מדשדש. האחרונה היא בוסטון אומהה. אז איך עושים את זה? 
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
הרבה השתנה בבורסה בשנה האחרונה. שיעורי הריבית גבוהים יותר, השוק הדובי של 2022 מאחורינו, ושוק המניות זינק בענק. בכל פעם שהסנטימנט משתנה, נהוג שהמשקיעים חושבים מחדש על אסטרטגיית ההשקעה שלהם. אלא שיש חברות ששווה להשקיע בהן ללא קשר למה שהשוק עושה, בין אם המניות במגמת עלייה או להיפך.
היועץ הפיננסי ג'ף סנטורו ציין במגזין הכלכלי יאהו פיננס שלוש חברות שכדאי לרכוש את המנייה שלהן בכל תנאי שוק, ואלו הן: 
QuantumScape: ככל שהפופולריות של כלי רכב חשמליים (EV) עולה בקרב הצרכנים, הביקוש לסוללות להנעת מכוניות אלה ימשיך לעלות. נכון לעכשיו, רכבי EV משתמשים בסוללות ליתיום-יון, שקיימות כבר עשרות שנים וראו שיפורים מצטברים לאורך זמן, מה שהופך אותן ליעילות יותר ופחות יקרות.
 
עם זאת, QuantumScape (סימול: QS) מאמינה שהעתיד של טכנולוגיית סוללות EV הוא בסוללות ליתיום מוצק והיא עובדת עם כמה יצרני רכב כדי להפוך את החזון הזה למציאות. סוללות מוצקות אלו יספקו טעינה מהירה יותר וטווחים ארוכים יותר למכוניות והן יהיו בטוחות יותר. QuantumScape היא חברה שלפני הכנסה, כך שכל השקעה בשלב זה היא הימור על כך שהטכנולוגיה הזו תוכיח שהיא משתלמת מבחינה כלכלית בקנה מידה.
 
במובן זה, לסנטימנט השוק תהיה השפעה מועטה על סוג זה של השקעה, מה שהופך אותה למניה לרכישה בכל נקודה עבור משקיע שמאמין שסוללות מצב מוצק הן העתיד של רכבי החשמל. אמנם לטכנולוגיה הזו יש עוד דרך לעבור לפני שהיא תהפוך למיינסטרים, אבל יש כמה סימנים חיוביים. החברה החלה לשלוח אבות טיפוס לשותפיה לייצור אוטומטי לצורך בדיקה. משקיעים מעוניינים צריכים לעקוב אחר התפתחויות אלה כראיה להתקדמות החברה.
 
ברקשייר האת'ווי: 2023 הייתה שנה מצוינת עבור שוק המניות, כאשר מדד S&P 500 עלה ב-24%. לברקשייר האת'ווי של וורן באפט הייתה שנה מכובדת עם עלייה של 16%, אבל היא כן עקבה אחרי השוק הרחב. עם זאת, זאת לא צריכה להיות הפתעה. ברקשייר היא לא מסוג החברות שישיגו ביצועים טובים יותר כשהשוק חם. הסיבה להחזיק בברקשייר היא כאשר השוק מדשדש.
 
בואו נסתכל על 2022. ל-S&P 500 הייתה שנה נוראית, שהסתיימה בירידה של 20%. עם זאת, ברקשייר האת'ווי עלתה ב-3.5% בשנת 2022. במהלך השנתיים ביחד, ברקשייר היא המנצחת הברורה. ברקשייר האת'ווי מספקת נטל לתיק, ובטווח הארוך זו הייתה השקעה מנצחת. היא עשויה להפגין ביצועים נמוכים יותר מהשוק הרחב בכמה מהריצות השווריות הגדולות ביותר, אבל המשקיעים ישמחו שהם הבעלים שלו כשהשוק דשדש.
 
זה נובע בין השאר מסוגי העסקים שבבעלות ברקשייר. הקונגלומרט מחזיק בעסקים והשקעות במניות שהם עמידים ויציבים, אך לא חברות הצמיחה הנוצצות שנוטות להצליח בראלי מרגש בשוק.
בוסטון אומהה: המכונה לעתים קרובות מיני ברקשייר האת'ווי, לבוסטון אומהה (סימול: BOC) יש כמה מאותם מאפיינים שהופכים את ברקשייר להשקעה אטרקטיבית. שיהיה ברור, אין להשוות בין הרקורד של שני העסקים הללו. ברקשייר הייתה השקעה מנצחת כבר עשרות שנים, ובוסטון אומהה עדיין בשלבים הראשונים של צמיחתה לקונגלומרט שהיא רוצה להיות בטווח הארוך.
 
עם זאת, הרעיון הבסיסי זהה. בוסטון אומהה משקיעה בתעשיות יציבות ועמידות כבסיס לעסקיה. רוב ההכנסות שלה מגיעות משלטי חוצות, אינטרנט בפס רחב וביטוח. יש גם עסק חדש יותר, קטן יותר לניהול נכסים, שרק מתחיל לקום. במובן זה, בוסטון אומהה כהשקעה לא אמורה להיות קשורה במיוחד להתנהגות הכללית של שוק המניות, והצלחת העסק צריכה להיות בלתי תלויה בסנטימנט השוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה