השוק

עסקת המיליונים: דיסקונט יממן את חברת הבת החדשה של אגד

בנק דיסקונט יממן ב-340 מיליון שקל את קווי עוטף ירושלים שתפעיל חברה בת חדשה של קבוצת אגד – "דרך אגד". ראשוני האוטובוסים ינועו כבר באפריל הקרוב, ועד 2026 תכלול החברה למעלה מ–300 אוטובוסים ותסיע כ–5.5 מיליון נוסעים בשנה
מערכת ice |  2
אגד (צילום פלאש 90, פייסבוק/ אגד)
בחודש יוני האחרון זכתה חברת אגד במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי שירות באשכול עוטף ירושלים, לתקופה של 10 שנים. השבוע חתמה אגד על הסכם מימון לפרויקט עם בנק דיסקונט בכ–340 מיליון שקל. המימון יכסה 90% מההשקעה הנדרשת להקמה, ואת השאר תעמיד חברת בת של אגד ממקורות עצמיים.
הכסף מיועד לרכישת אוטובוסים חדשים והשקעות נוספות לשיפור השירות באזורים בהם תפעל החברה. הסכם המימון שנחתם עם בנק דיסקונט הינו המימון הראשון של קבוצת אגד בשיטת non-recourse. מימון זה מצטרף למספר אשכולות תחבורה ציבורית נוספים שדיסקונט מימן בשנים האחרונות. מטעם בנק דיסקונט הובילו את העסקה ראש המערך העסקי נטליה הגנדורף ומנהל העסקים יוסי כהן.
 
ראשוני האוטובוסים של החברה החדשה יתחילו לנוע על הכבישים בעוד כארבעה חודשים. בתחילה בקווים בין עירוניים בין גוש דן לירושלים וברבעון הראשון של 2025 יחברו גם את ישובי עוטף ירושלים (מבשרת, גבעת זאב וישובים נוספים באיזור) לירושלים.
על-פי תנאי המכרז בו זכתה אגד, עד שנת 2026 מצבת האוטובוסים של החברה הבת החדשה תכלול יותר מ–300, כאשר יותר ממחצית מהם יהיו ממוענים על ידי גז טבעי דחוס כחול-לבן.
על-פי ההערכות באגד, אחרי שתושלם ההפעלה של הקווים העירוניים והבינעירוניים, "דרך אגד" תסיע כ–5.5 מיליון נוסעים בשנה. המשמעות המעשית של הקמת החברה היא שיפור השרות לנוסעים באמצעות הגברת התדירות ותוספת משמעותית של קווים באזורי הפעילות.
גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד: "החוסן הכלכלי של קבוצת אגד מאפשר לנו לשפר את השרות ואת חווית הנסיעה שתמשוך יותר נוסעים לתחבורה הציבורית ותסייע לצמצם את עומסי התנועה בכבישי ישראל" .
הילה ערן-זיק, סמנכ"לית בכירה, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט: "בנק דיסקונט גאה להוביל עסקה משמעותית זו עם אגד - חברה ותיקה ומובילה. אנו רואים חשיבות בחיזוק ענף התחבורה ובפרט תחום התחבורה הציבורית שלו חשיבות רבה גם בהיבטים סביבתיים כגון הפחתת זיהום האוויר וסביבה ירוקה יותר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יופי! לפחות לא מימון סיני.
    שלומציון 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובעיניין חרדים וערבים אכן זו בעיה. אבל
    סגור
  • 1.
    לנסוע באוטובוס מלא בחרדים וערבים. לא תודה. (ל"ת)
    תומר 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור