בעולם

האו"ם מעביר כספים לחמאס? "דאגה עמוקה, האשמות אמינות מאוד"

ארגון הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים הואשם בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור. הוא נחשד כמי שמממן גוף אמריקני-מוסלמי שנחשב נחשב לזרוע הפיננסית בארה"ב של קרן פקיסטנית שהתגייסה לתמיכה בחמאס אחרי ה-7 באוקטובר. יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים בארה"ב: "המענק חייב מיד להיות מושעה עד לבדיקה מלאה ויסודית"
מערכת ice | 
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
מנהלת הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID), סמנתה פאוור, ביקרה שלשום (רביעי) בישראל והבטיחה חבילת סיוע הומניטרי נוספת "עוקפת אונר"א" לרצועת עזה, לאחר שארגון הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים הואשם בשיתוף פעולה עם חמאס. במטה USAID בשדרות פנסילבניה בבירה, המפקח הכללי של הסוכנות פתח בחקירה "שקטה" על אודות כספי מענק שהעבירה הסוכנות לארגון צדקה ממישיגן, שמתגאה בקשריו עם מממני חמאס וארגוני טרור איסלאמיסטיים נוספים ברחבי העולם.
הארגון, "Helping Hand for Relief and Development" הוא ארגון סיוע חירום מוסלמי-אמריקני ללא מטרות רווח, שנוסד ב-2005 ופועל מפרבר בדטרויט. הוא מגדיר את עצמו כ"ארגון סיוע ופיתוח הומניטרי עולמי המגיב לסבל אנושי במצבי חירום ואסון ברחבי העולם".
 
על פי הדיווח ב-ynet, בחזון הארגון נכתב כי "בנוסף למאמצי סיוע החירום שלנו באסונות טבע או מעשה ידי אדם, אנו עובדים גם על תוכניות סיוע ופיתוח ארוכות טווח". הארגון נחשב לזרוע הפיננסית בארה"ב של קרן פקיסטנית שהתגאתה בהעברת כספים לחמאס, והתגייסה לתמיכה בארגון הטרור אחרי ה-7 באוקטובר.
בינואר האחרון התריע יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, הנציג הרפובליקני מייקל מקאול, בפני USAID ופאוור אישית על המימון לארגון. "אני כותב כדי להביע את הדאגה העמוקה שלי ש-USAID קיבל מידע נוסף מהמשרד שלי מלפני שמונה חודשים בנוגע להאשמות אמינות שאחד ממקבלי המענקים שלה קשור למימון ארגוני טרור, אך הסוכנות לא נקטה פעולה. מענק זה חייב מיד להיות מושעה עד לבדיקה מלאה ויסודית של האשמות אלו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה