בעולם

עצוב: הסנאטור היהודי והמועמד לתפקיד סגן הנשיא מת בגיל 82

ג'וזף ליברמן הלך לעולמו, על פי העדכון שמסרה משפחתו, כתוצאה מסיבוכים בריאותיים שהתפתחו אצלו עקב נפילה בגילו המתקדם. הסנאנטור היהודי המוערך הגדיר את עצמו דמוקרט מתון, תמך בזכות להפסקת הריון ובזכויות להט"ב במדינה, פעל לנקיטת צעדים להגנת הסביבה ולבקרה על הנשק במדינה, נושא מדמם מאוד בחברה האמריקאית
מערכת ice | 
גבעת הקפיטול (צילום ויקיפדיה)
הסנאטור היהודי של קונטיקט ג'וזף (ג'ו) ליברמן, הלך לעולמו אמש [רביעי] והוא בן 82, זאת כשהמרוץ לכסא נשיא ארצות הברית נמצא בנקודת רתיחה. ליברמן אף היה המועמד של המפלגה הדמוקרטית לתפקיד סגן הנשיא, כך שאם היה מגיע לשם, היה ליהודי הראשון בעמדה זו באחת משתי המפלגות הגדולות.
ליברמן הלך לעולמו, על פי העדכון שמסרה משפחתו, כתוצאה מסיבוכים בריאותיים שהתפתחו אצלו עקב נפילה בגילו המתקדם. הסנאנטור היהודי המוערך הגדיר את עצמו דמוקרט מתון, תמך בזכות להפסקת הריון ובזכויות להט"ב במדינה, פעל לנקיטת צעדים להגנת הסביבה ולבקרה על הנשק במדינה, נושא מדמם מאוד בחברה האמריקאית.
 
יש לציין כי נחשב ל'נץ ביטחוני', כאשר היה בין התומכים בפלישה לעיראק ב-2003. "אני לא נכנס בקלות לתיבות פוליטיות שגורות", אמר בשנים האחרונות על אופי העבודה שלו כסנאטור.
יש להזכיר כי המלחמה בעיראק, הפכה לבעייתית מאוד עבור ארה"ב ולא זכתה אחרי זמן קצר לתמיכה רחבה, הדבר גם פגע בניסיונות שלו להלחם על משרת הנשיא ב-2004. היו לו ארבע כהונות בבית העליון של הקונגרס, ב-2006 מלחמה עיראק עלתה לו במקום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה