בעולם

במקביל למלחמה: סעודיה וארה"ב קרובות להסכם, ישראל תישאר מאחור?

ע"פ דיווחים, מתנהלים מגעים מתקדמים במיוחד בין הממלכה לארה"ב, אשר במסגרתה סעודיה תהנה מגישה לנשקים אמריקניים מתקדמים, השקעה בטכנולוגיות, ואף תקבל סיוע בפיתוח לתוכנית גרעין אזרחית. מה ארה"ב תקבל, ואיפה נמצאת ישראל?
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash, ויקיפדיה-Kremlin.ru)
אתמול (רביעי) המגזין בלומברג פרסם כי בין ארה"ב לסעודיה מתנהלים מגעים מתקדמים לקידום הסכם ושיתוף פעולה בין המדינות, אם כי לא ברור האם נורמליזציה עם ישראל תיכלל בה, ולכן נערכים לאפשרות שהעסקת תתבצע גם ללא שיתוף פעולה מצד נתניהו. אז מה בפועל כלול בהסכם?
ארה"ב תהנה מצמצום משמעותי של טכנולוגיה סינית בממלכה, והגברה של שימוש בכלים אמריקניים. כמו כן, מדובר במדינה עם כוח משמעותי במזרח התיכון אשר תיחשב לידידה של ארה"ב, מה שכמובן יטיב עם הבית הלבן מבחינת האינטרסים שלהם באזור. סעודיה מצידה תהנה לגישה לנשקים אמריקניים מתקדמים, השקעה בטכנולוגיות מתקדמות, ואף תקבל סיוע בפיתוח לתוכנית גרעין אזרחית.
 
חשוב לציין כי במסגרת ההסכם המקורי, גם נורמליזציה עם ישראל הייתה (ועדיין) על הפרק, אם כי לא ברור מה תהיה התגובה מירושלים לאור העמדה הסעודית שההסכם ימומש רק במידה ותובטח הקמתה של מדינה פלסטינית וסיום המלחמה בעזה. בעוד שיש מי שסבור שהצדדים יקדמו את ההסכם גם ללא שותפות של ישראל, רבים מאמינים כי הקונגרס האמריקני לא יאשר את חבילת ההטבות לסעודיה מבלי הטבה כלשהיא לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה