בריאות

השווארמה שסיכנה לקוחות נפתחת שוב: בשורה משמחת לתושבי הצפון

נפתחת מחדש "שווארמת העגלה" בקרית אתא, זאת לאחר שתוקנו הליקויים לאחר הביקורת שבוצעה במקום והעלתה ממצאים מדאיגים, כעת הוסר הצו.
מערכת ice |  17
שווארמה (צילום pixabay)
בשורה משמחת לאוהבי הבשר בצפון. שבוע אחרי שד"ר רנא שיבלי, רופאת נפת חיפה, חתמה על צו הפסקה מנהלי למסעדת "שווארמה העגלה" בקרית אתא, זאת לאחר ביקורת שבוצעה במקום והעלתה ממצאים מדאיגים, כעת הוסר הצו.
התיקונים לעסק תוקנו בהתאם להודעה שקיבל העסק לאחר הביקורת, אז מסרה ד"ר שיבלי: "הריני להודיעך כי בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי, המצווה עליך ו/או על כל אדם אחר הפועל מטעמך, להפסיק באופן מידי את הפעלת מסעדת "שווארמה העגלה" ברח' מורדי הגטאות ,6 קרית אתא, אשר בבעלותך. במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מידית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת העסק".

ביום 12 במאי נערכה ביקורת בעסק על ידי מפקחת בריאות הסביבה. בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי. "נוכח הממצאים האלו אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע. להלן פירוט הליקויים בעסק שנצפו בעת הביקורת, המצב התברואי בעסק ירוד מאוד. שלוש עמדות העבודה מלוכלכות עם שאריות מזון ושומן, כלי עבודה מפלסטיק מלוכלכים עם שאריות מזון יבש וכן נמצאו כלי פלסטיק בלויים עם חורים".
עוד הוסבר: "במועד הביקורת לא הייתה אספקת מים חמים ברוב ברזי העסק. נמצא סכין עם להב שבור. הסכין נזרק על ידי נציג העסק מרצונו החופשי. מבחינה תשתיתית נצפו חורים בקירות במטבח, קירות מפויחים, תקרת המטבח לא הייתה שלמה – חסרו שלבים בתקרה הן במחסן והן במטבח, באופן שמאפשר חדירת מזיקים ומכרסמים. במחסן תפעולי בעסק הייתה מנורה אחת מחוברת באופן רעוע , יתר המחסן היה חשוך. מזון הונח על הרצפה ולא על מדפים. המדפים היו עשויים עץ או מתכת חלודה ולא היו נקיים או שמישים לעסק מזון לפי התקנות".
עוד נמצא בביקורת: "לא הייתה הפרדה בין מזון לבין חומרי ניקוי במחסנים. פס הגשה: אחת מהוויטרינות שמשה לאחסון ציוד אחזקה. בסמוך לאחסון ציוד זה העובד חתך שווארמה. טמפ' סלטים בגסטרונומי הגשה השונים נמדדה בין 18-25 מע"צ, ביניהם גם ממרח חומוס וסלטי ירקות חתוכים ולא עד 4 מע"צ כנדרש. מדי טמפ' של מקררים רבים אינם מכוילים, טמפ' צג במקררים שונים היו 8-25 מע"צ ובפועל נמדדו טמפ' שאינן עולות בקנה אחד עם המוצג. המקררים היו תקולים, שומניים, מלוכלכים וחלק בעלי דלתות שבורות, מלוכלכות ועם גומיות קרועות. במקרר אוחסנו 3 גסטרונומי צ'יפס חצי מבושל בטמפ' 35-25 מע"צ ופלפלי שיפקה. במקררים אחרים נמצאו שאריות של מזון טרי ויבש במקררים. טמפ' סלטים במקררים הייתה 12 מע"צ. לא היה סימון עקיבות לסלטים שהוכנו בעסק ולא לסיחי שווארמה שהוצאו להפשרה. לדברי נציג העסק, הסלטים הוכנו באותו היום והסיחים הוצאו להפשרה במהלך סוף השבוע".
 
לסיום נמצא: "בצד השני של הכביש לעסק יש מחסן נוסף ובו מבואה, חדר הקפאה וחדר קירור/הפשרה. בחדר היה אי סדר רב, תקרה שבורה וחוסר הפרדה בין מזון לחומרי ניקוי. הרצפה הייתה מלוכלכת מאוד והורגש ריח צחנה. בחדרי קירור לא היו גופי תאורה. בחדר ההפשרה היו שלוליות דם, ירקות רקובים בתעלה ורצפה שבורה.. נצפו מעופפים באזורים שונים בעסק. לדברי נציג העסק – בוצעה הדברה ביום שישי האחרון על ידי המדביר. העסק פועל ללא רישיון עסק. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה. אתה רשאי להיות מיוצג ע"י עו"ד ו/או להגיע בליווי כל נציג מטעמך. אתה רשאי להציג כל מסמך או חומר נוסף לתמיכה בטיעונים שיועלו על ידך בשימוע. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי , היועצת המשפטית".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    שאוורמה
    איציק 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אים יעשו בדיקות רציניות בכל בתי האוכל לא רק שאוורמה חציא מהם יסגרו במידית אני נבלתי בעברי עסק שאוורמה בים 10 שנים רק פעם אחת באו לבדוק שביקשתי רשיון זהוא
    סגור
  • 11.
    יש לנו זכרון קצר
    נירו הרומני 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לאכול בחוץ...וזה עוד מקום כשר למהדרין ..השם ישמור
    סגור
  • 10.
    לשון הרע
    אמי 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 6
    ממש גועל נפש איך בלי להבין באוכל קובעים כאלה דברים, לא היה ולא נברא ממצאים חסרי משמעות ומכאן ועד "סיכון הציבור"? פשוט מגעיל מצדכם ומצד הנבלה הגדולה דר' שיבלי שעשתה זאת לעוד מקומות
    סגור
  • 9.
    אולי הפריירים יבואו לאכול פיגול... (ל"ת)
    אבי חיפה 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    נשמע מזעזע במיוחד
    ישראל 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צריך להגיע לשם עם אמבולנס צמוד
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    חיי
    חיי 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי חוזר לשם חחחח
    סגור
  • 6.
    רק בריאות
    אורן 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפעם יהיה נקי?
    סגור
  • 5.
    רק מלקרוא את הכותרת
    רומן 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לי כאבי בטן
    סגור
  • 4.
    פראיירים
    שביט 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עוד שבוע כולם כבר ישכחו. הציבור מטומטם לכן הציבור משלם...
    סגור
  • 3.
    התגעגענו
    אורן 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 9
    שמח שהדברים תוקנו ושיהיה בהצלחה רבה
    סגור
  • ממש לא התגעגנו. מי שמוכן לסכן ביודעין את בריאותי - לא !
    חצ 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי שמסכן את בריאותי ומזלזל בי כלקוח לא מגיע לו שאקנה אצלו. פשוט גועל מפש ! לא מאמין בהם בכלום !!! ולעולם לא אתקרב לשם !!!
    סגור
  • 2.
    עכשיו אפשר להנות
    המתבונן 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 7
    מה יהיה בהמשך רק הוא יודע ?????
    סגור
  • איזה להנות ? יורקים עליך ואתה אומר שיורד גשם??
    חצ 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מי שזלזל בי ובבריאותי ברמות כאלה ועוד ביודעין , לא מתקרבים אליו !!
    סגור
  • שטויות
    אמי 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תקרא קודם "ממצאים" מצאו
    סגור
  • שוארמה וחומרי ניקויי
    משה 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סה"כ שומרים על ניקיון אבל לצערי בקריות לא אוכל אצל אף אחד מהשאורמות פשוט לא שוות תכסף
    סגור
  • 1.
    איחס, מי יתקרב למקום שוב אם ככה מתייחסים ללקוחות?! (ל"ת)
    לי 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • צודק בהחלט ! (ל"ת)
    חצ 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור