בריאות
סקר מצא: זה בית החולים המוביל בישראל
סקר משרד הבריאות חושף כי 82% מהמאושפזים מרוצים מהאשפוז ו-86% מרגישים כי טופלו בידיים טובות. היחס האישי לצוות הוא הגורם המשפיע ביותר על החוויה, בעוד תנאי המחלקה קיבלו ציון נמוך יותר
משרד הבריאות פרסם השבוע את סקר חוויית המטופל במחלקות אשפוז בבתי החולים הכלליים, שכלל 11,553 משתתפים ב-27 בתי חולים, ונערך בין נובמבר 2024 למרץ 2025. מטרת הסקר היא להעריך את חוויית האשפוז מנקודת מבט המטופלים ולזהות את המרכיבים המשפיעים ביותר על שביעות רצונם ואמוןם במערכת הבריאות.
לפי הנתונים, 86% מהמטופלים הרגישו כי הם מטופלים בידיים טובות, ו-81% הביעו שביעות רצון כללית טובה מהאשפוז. הציון הלאומי המשכלל את כלל מדדי הסקר עמד על 82%, דומה לציון בסקר הקודם מ-2021.
מדדי הסקר העיקריים:
מדד היחס עם הצוות המטפל – 84%
מדד תהליך השחרור מאשפוז – 83%
מדד מענה לצרכים ללא מאמץ – 78%
מדד התנאים הפיזיים וסביבת האשפוז – 76%
מדד היחס עם הצוות המטפל – 84%
מדד תהליך השחרור מאשפוז – 83%
מדד מענה לצרכים ללא מאמץ – 78%
מדד התנאים הפיזיים וסביבת האשפוז – 76%
דירוג בתי החולים לפי קטגוריות:
מרכזי על רפואיים: המרכז הרפואי סורוקה מוביל עם הציון הגבוה ביותר בסיכום כלל המדדים
בתי חולים גדולים: בית החולים מאיר מוביל עם הציון הטוב ביותר בקטגוריה
בתי חולים בינוניים: בית החולים כרמל בראש הרשימה
בתי חולים קטנים: בית החולים לניאדו מקבל את הציון הגבוה ביותר
מרכזי על רפואיים: המרכז הרפואי סורוקה מוביל עם הציון הגבוה ביותר בסיכום כלל המדדים
בתי חולים גדולים: בית החולים מאיר מוביל עם הציון הטוב ביותר בקטגוריה
בתי חולים בינוניים: בית החולים כרמל בראש הרשימה
בתי חולים קטנים: בית החולים לניאדו מקבל את הציון הגבוה ביותר
הסקר מצביע על כך שהיבטי היחס והקשר האנושי עם הצוות הם הגורם המרכזי המשפיע על חוויית האשפוז, בעוד תנאי המחלקה פחות קריטיים, אם כי עדיין נמדדו והתקבלו ציונים בסביבות 76%–78% בממוצע.
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ, ציין כי הסקר מהווה כלי מרכזי להערכת השירות ומדגיש את חשיבות חוויית המטופל באיכות הטיפול. עופר זילברטל, מנהל אגף בכיר שירות לציבור במשרד הבריאות, הוסיף כי "איכות הקשר האנושי והמקצועי שבין הצוות למטופל היא נקודת המפתח לחוויית אשפוז חיובית".
מדידה זו היא החמישית שנערכת מאז 2014, והיא מאפשרת לבתי החולים לשפר שירות, לזהות פערים ולשמר הישגים.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



