בריאות

לא עוד בליעת כדורים: טרנד הבריאות שכבש את הרשת

המהפך בשוק הישראלי לתוספי תזונה מקבל תפנית מפתיעה: טכנולוגיה מוכרת מקבלת עטיפה חדשה ומצליחה למשוך דור שלם שמאס בדימוי הרפואי המסורתי
מערכת ice | 
רוקח בבית מרקחת (צילום shutterstock)
שוק תוספי התזונה בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה שקטה אבל דרמטית. מאחורי מדפי החנויות מסתתרת תעשייה שמגלגלת סכומי עתק מעל מיליארד שקלים בשנה, למרות שהנתונים הרשמיים כלל אינם כוללים את הצריכה הגדלה ברשת.
בעבר, הרעיון היה לארוז ויטמינים ותוספים בצורות שמזכירות תרופות: כדורים, טבליות וקפסולות שנראו כמעט זהים למוצרים הנמכרים ללא מרשם. הדימוי ה"רפואי" נתפס כחלק מהאמינות. היום התפיסה הפוכה לחלוטין. הדור הצעיר, שמחפש פתרונות בריאותיים קלים ונעימים לשימוש, מתרחק מהאסתטיקה של עולם התרופות ומעדיף חוויות צבעוניות וקלילות יותר.
לצד העלייה במודעות לבריאות ולתמיכה משלימה מעבר לתזונה בלבד, צמחה גם מגמה אחרת – חשדנות כלפי חברות התרופות. תקופת הקורונה, יחד עם מסרים שנשמעו בתקופת ממשל טראמפ, יצרו תחושה של ריחוק מהמערכת הממסדית והולידו צימאון לאלטרנטיבות טבעיות ופשוטות יותר.
בתוך המציאות הזו צמח מיזם ישראלי שמנסה להציע דרך אחרת. דור סולטן, מנכ"ל My Patch, זיהה שהבעיה אינה רק מה צורכים – אלא איך. החברה שלו מייצרת מדבקות שמכילות חומרים פעילים ותוספים שונים, שנספגים דרך העור בהדרגה. אמנם הטכנולוגיה של החדרה טרנסדרמלית אינה חדשה בכלל, והיא מוכרת מעולמות כמו גמילה מניקוטין ומשככי כאבים מקומיים, אך My Patch מנסה לייצר לה שפה חדשה.
במקום כדור שמחייב בליעה, פעולה שמקשה על חלק מהאוכלוסייה, המדבקה מציעה שימוש כמעט משחקי. עיצובים צבעוניים, מסרים חיוביים ותדמית צעירה הפכו את המוצר לפריט שלא מסתירים בארון אלא מציגים בלי מבוכה. 
לפי סולטן, חלק גדול מהפוטנציאל העסקי נובע מצורך אמיתי: אנשים רבים מתקשים עם בליעת כדורים, בין אם מדובר ברפלקס הקאה, רגישות במערכת העיכול או פשוט מחוסר נוחות. הפתרון במריחה או בהדבקה עוקף את כל הקשיים האלה ומקל משמעותית על נטילת תוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה