בריאות

תחנת הדלק שמסכנת את הציבור: איפה הנהגים בסכנה בריאותית?

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך של 548.5 אלף שקל על תחנת דלק בקיבוץ גניגר בעמק יזרעאל, שזיהמה את האוויר ופגעה בסביבה, מנהל אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג: "נמשיך לפעול כנגד מפירי התקנות, שמזהמים את האוויר ומסכנים את בריאותם של אזרחי ישראל"

מערכת ice | 
תחנת דלק בגניגר (צילום המשרד לאיכות הסביבה)
המשרד להגנת הסביבה הטיל היום (שני) עיצום כספי בסך של 548,520 שקל בסך הכל על תחנת דלק שפעלה בשטח קיבוץ גניגר שבצפון, בשל הפעלת התחנה באופן שזיהם את האוויר בשטח הקיבוץ.
בחודש מארס 2021, במסגרת סיור פיקוח שביצע מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה, נמצא כי בתחנת הדלק שפועלת בשטח הקיבוץ גניגר לא הותקנו מערכות מישוב אדים בשלבים 1 ו-2, בניגוד להוראות המופיעות בתקנות אוויר נקי. 
אדי הדלק מורכבים ממגוון רב של תרכובות כימיות שמכילות חומרים רעילים ומסרטנים שמסכנים את בריאות הציבור. ההתקנה של מערכות מישוב אדים היא קריטית בתחנות הדלק, שכן הן מונעות דליפה ופליטה של אדי דלק לאוויר. 
 
אי התקנה של מערכות אלו עלולות לגרום לשחרור אדי דלק לאוויר, מה שעלול להוביל לפגיעה קשה באיכות האוויר. פגיעה זו עלולה לסכן את בריאות משתמשי הדרך והתושבים במקום. 
בעקבות פעולת האכיפה של המשרד להגנת הסביבה, פעולתה של תחנת הדלק הושבתה.  המשרד להגנת הסביבה ימשיך לבצע פעולות אכיפה כנגד מפירי התקנות, במטרה למנוע זיהום אוויר ולשמור על  בריאותו של הציבור בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה