בריאות

זנדברג נגד המדורות: "פוגעות בבריאות ותורמות לפליטת גזי חממה"

לקראת ל"ג בעומר, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג קוראת לציבור שלא להדליק מדורות בשל הפגיעה הבריאותית ומשבר האקלים: "חוגגים את ל"ג בעומר בפעילות חברתית או משפחתית חלופית". וגם: הנתונים אודות פציעות ילדים במהלך החג
מערכת ice |  2
תמר זנדברג (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
לקראת ל"ג בעומר שיחול ביום רביעי השבוע, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות יצאו בקריאה לציבור שלא להדליק מדורות: "גם השנה לחגוג בדרכים שאינן מסכנות את הבריאות ואת הסביבה, ואינן מזהמות אוויר".
בל"ג בעומר בשנה שעברה, אז פרסם המשרד הודעה דומה, נרשמה ירידה בזיהום האוויר בהשוואה לשנים קודמות. אמנם הריכוזים המרביים שנמדדו היו פי 7.3 בהשוואה ליום בהיר, עם זאת בשנים קודמות נרשמו ריכוזים של פי 10 ויותר. נתונים אלה מבוססים על למעלה מ-150 תחנות הניטור של המערך הארצי לניטור אוויר.
 
מבחינה סביבתית, במהלך בעירת העצים במדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכן כמויות גדולות של גז פחמן דו חמצני שהוא גז חממה הגורם להתחממות כדור הארץ ותורם למשבר האקלים.
בכל שנה, בעקבות הדלקת מדורות ל"ג בעומר, במרבית תחנות הניטור, נצפות עליות בריכוזי החלקיקים הפוגעים בדרכי הנשימה – המגיעות לשיאן במהלך הלילה ועד לפנות בוקר. במשרד להגנת הסביבה מציינים כי אוכלוסיית ילדים היא האוכלוסייה הרגישה מבחינת השפעות מזהמי אוויר על דרכי הנשימה, זאת כאשר ב-10 השנים האחרונות נרשמה עליה במספר הפניות למיון בקרב ילדים, עקב כוויות בל"ג בעומר.
 
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "כדי לשמור על הסביבה של כולנו, גם השנה נמנעים מהדלקת מדורות, וחוגגים את ל"ג בעומר בפעילות חברתית או משפחתית חלופית. המדורות גורמות לזיהום אוויר וכך פוגעות בבריאות החוגגים, ותורמות לפליטה של גזי חממה ולהתחממות כדור הארץ. חשבו פעמיים לפני התארגנות למדורה - ובמקום זה, העדיפו לחגוג בצוותא ולשמור על הסביבה".
גם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התייחס לדברים ומסר: "חשוב לכולנו לדאוג לצמצום ההשפעות הבריאותיות ולחגוג את החג בצורה בטוחה ביותר"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נמאסתם פרימיטיביים!!!!
    להתחיל לחנך 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הממשלה המטופשת הזו לא עוצרת את המדורות???????? צריך להפסיק עם הבורות המסוכנת הזו!!!!! חג סופר בעייתי חג מסוכן ופרימיטיבי שצריך לאסור אותו!
    סגור
  • 1.
    זנדברג=הכל נגד היהדות.
    דני 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם נגד הנחת תפילין. אדרבא צריך השנה להדליק מדורות בכח אתר ואתר והרבה יותר משנה שעברה.
    סגור