בריאות

הרופאים מתריעים: "ביטול הסבירות תגרום לקיצור תוחלת החיים בישראל"

מטה מאבק "החלוקים הלבנים" קיים אספת חירום ובסיומה פרסם הודעה: "ההפיכה המשטרית מחריבה את מערכת הבריאות, אנחנו נמצאים במצב חירום, נמשיך להילחם בכל הכוח עבור המטופלים"
מערכת ice |  4
מחאת הרופאים (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
מטה המאבק המשותף של "החלוקים הלבנים" ו"אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" קיימו הבוקר (שלישי) הפגנה מול בית ההסתדרות הכללית בתל אביב, לאחריה צעדו לאספת חירום במוזיאון תל אביב.
לאחר האספה נמסר ממטה המאבק: "ביטול הסבירות ומכלול ההפיכה המשטרית מחריבים את מערכת הבריאות ויגרמו לקיצור תוחלת החיים בישראל ולפגיעה משמעותית במטופלים של כולנו. זוהי חובתנו המוסרית והמקצועית להתנגד.

"אנחנו גאים בהסתדרות הרפואית שהקשיבה לקולות הזועקים של מרבית הרופאים בישראל ולא הצטרפה לשתיקת הכבשים. סכסוך העבודה לא יסתיים עד שנתקן את השבר. אנחנו נמצאים במצב חירום ולא נוכל לשוב לשגרה עד שיתוקן החוזה שהופר.
"תפקידנו מחייב אותנו בעת זו להילחם למען המטופלים שלנו ולהיות אנשי בריאות ורופאים מעוררים ומעורבים בכדי להמחיש לציבור כי ביטול הסבירות הוא פגיעה אנושה בבריאות הציבור. לא נוותר ונמשיך להילחם בכל הכוח עבור המטופלים".
 
היום הסתיימה השביתה שהוכרזה במערכת הבריאות עקב פסיקת בית הדין לעבודה שקיבל את עתירת שר הבריאות משה ארבל (ש"ס). בהחלטה נכתב: "השביתה פוגעת במאות מטופלים וחולים אשר ממתינים לשירותים הרפואיים במשך חודשים רבים. שביתה כזו עלולה לגרום לפגיעה גם לטווח הארוך לפגיעה חמורה באנשים חולים, מבוגרים וילדים כאחד ולכך בית הדין לא ייתן יד. לא מצאנו כי הייתה דחיפות בשביתה זו. אנו סבורים כי שביתת מחאה בת שעתיים הנה לגיטימית אבל לא מעבר לכך".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שבועת הרופא מתה
    שבועת הרופא מתה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נמאס לכם להיות דמגוגים , מעשיכם הורגים אנשים ולא קשור לעילת הסבירות או מהפיכה משטרית.
    סגור
  • 3.
    "החלוקים השחורים"-אספסוף של רופאים אנארכיסטים!! (ל"ת)
    עם ישראל חי 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אני מציע
    ety 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל הפועלים עובדי יצרני המזון לשבות ולא לייצר מזון , ונראה אותם את כל הרופאים והמתנדבים וההיטק מה יעשו שלא יהיה מזון במדפי הסופרים
    סגור
  • 1.
    מה הקשר הין תוחלת החיים להמשך עריצות השמאל
    יוסי 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לשלול רשיון רפואה לרופאים האנרכיסטים.נגיע לכל אחד מכם ותחפשו עבודה בלשכה.
    סגור