בריאות

העלייה בקורונה: ההגבלות שמשרד הבריאות שוקל להחזיר

על רקע העלייה ב-16% בנדבקים בווריאנט החדש של הקורונה, במשרד הבריאות שוקלים להחזיר את ההתחסנות בקורונה בחורף, לצד ההתחסנות בשפעת
מערכת ice |  2
חיסון קורונה (צילום פלאש 90, flickr/ zeevveez)
משרד הבריאות הוציא לאחרונה הנחייה לפיה כל מאושפז חדש במחלקות הפנימיות בבתי החולים, יצטרך לעבור בדיקת קורונה. הדרישה הישנה-חדשה הזו חוזרת לאחר שמשרד הבריאות הבחין בעלייה של 16% בנדבקים בווריאנט החדש.
במשרד הבריאות אף שוקלים להמליץ על חיסון נוסף בחורף הקרוב. מנגד, במשרד הבריאות עדיין לא בטוחים מספיק האם החיסון הקיים של פייזר יעיל מספיק נגד הווריאנט החדש.
 
נראה שהרעיון לחסן את האוכלוסיות המוחלשות בחורף מגיע על רקע הנתון של החולים קשה, נתון שלא עלה בצורה דרסטית. דבר זה מעיד על כך שהווריאנט החדש אולי מדבק הרבה יותר, אך לאו דווקא מסוכן יותר.
ובכל זאת, נראה שהאפשרות של סגר נוסף לא נמצאת בכלל על השולחן של מקבלי ההחלטות. מערכת הבריאות הישראלית והציבור הישראלי כבר צבר "ניסיון" בהתמודדות עם המגיפה. כתוצאה מכך, ההיערכות הממשלתית והאזרחית עולה וגם זמן התגובה לעלייה של המספרים יורד.
לצד חיסוני השפעת השגרתיים עליהם משרד הבריאות ממליץ בכל חורף, השנה הוא ימשיך במה שעשה בשנה שעברה, וישווק את חיסון השפעת לצד חיסון הקורונה, בעיקר לאוכלוסיות המוחלשות ולמבוגרים מעל גיל 65.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא אתן לכם לאנוס אותי - הגוף שלי הוא רק שלי ואיש
    גלית בנימיני 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יקבע לי עליו .בטח לא גוף נפשע , רקוב מתועב כמו משרד הבריאות
    סגור
  • 1.
    אל תיגעו ברעל
    האג 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כבר תביעות במיליונים על זנקי התרעלת.
    סגור