בריאות

ארגון הבריאות העולמי מדווח על התפרצות מחלה חדשה ומסתורית בסין

ארגון הבריאות העולמי, מדווח על מחלה בדרכי הנשימה בקרב ילדים שהתפרצה בצפון סין. הרשויות במדינה ייחסו את העלייה בשכיחות המחלה במדינה להסרת המגבלות הנוגעות לנגיף הקורונה
מערכת ice |  1
נתוני הקורונה בסין (צילום shutterstock)
ארגון הבריאות העולמי הגיש בקשה רשמית לסין לקבלת מידע מפורט על עלייה במחלות בדרכי הנשימה ומקבצים מדווחים של דלקת ריאות בילדים. במסיבת עיתונאים שנערכה בחודש נובמבר האחרון, דיווחו הרשויות הסיניות מוועדת הבריאות הלאומית על עלייה בשכיחות של מחלות בדרכי הנשימה בסין.
הרשויות הסיניות ייחסו את העלייה הזו להסרת הגבלות ה-COVID-19 ולמחזור של פתוגנים ידועים כמו שפעת, זיהום חיידקי שכיח הפוגע בדרך כלל בילדים צעירים יותר, וירוס סינציטי נשימתי. הרשויות הדגישו את הצורך במעקב אחר מחלות משופר במתקני בריאות ובמסגרות קהילתיות, כמו גם בחיזוק היכולת של מערכת הבריאות לנהל חולים.
לפני מספר ימים אמצעי התקשורת בסין דיווחו על מקבצים של דלקת ריאות לא מאובחנת בילדים בצפון סין. לא ברור אם אלה קשורים לעלייה הכוללת בזיהומים בדרכי הנשימה שדווחו בעבר על ידי הרשויות הסיניות, או לאירועים נפרדים.
ב-22 בנובמבר, ארגון הבריאות העולמי ביקש מידע אפידמיולוגי וקליני נוסף, כמו גם תוצאות מעבדה מאשכולות מדווחים אלה בקרב ילדים, באמצעות מנגנון תקנות הבריאות הבינלאומיות. כמו כן, ביקשנו מידע נוסף על מגמות אחרונות במחזור של פתוגנים ידועים, כולל שפעת ומחלות נוספות והעומס הנוכחי על מערכות הבריאות. ארגון הבריאות העולמי נמצא גם בקשר עם קלינאים ומדענים באמצעות שותפויות טכניות ורשתות קיימות שלנו בסין.
 
מאז אמצע אוקטובר, צפון סין דיווחה על עלייה בתחלואה דמוית שפעת בהשוואה לתקופה המקבילה בשלוש השנים הקודמות. לסין יש מערכות ללכידת מידע על מגמות בשפעת, מחלות דמויות שפעת ומדווחת לפלטפורמות כמו מערכת המעקב והתגובה העולמית לשפעת.
בעוד שארגון הבריאות העולמי מחפש מידע נוסף זה, אנו ממליצים לאזרחים בסין לפעול על מנת להפחית את הסיכון למחלות בדרכי הנשימה, הכוללים חיסון מומלץ; שמירת מרחק מאנשים חולים; להישאר בבית כאשר חולה; ביצוע בדיקות וטיפול רפואי לפי הצורך; חבישת מסכות לפי הצורך; הבטחת אוורור טוב; ושטיפת ידיים רגילה. ארגון הבריאות העולמי ימשיך לספק עדכונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אף אחד לא מגיה את התירגום האוטומטי?
    גדעון 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז עדיפה כבר כתבה באנגלית. בושה.
    סגור