חדשות

סיוע כלכלי ישיר וקיצוץ בבירוקרטיה: כך תתמוך הממשלה ברשויות תחת סגר

השרים הודיעו על חבילת סיוע ייעודית ליישובים האדומים: תושבים שאינם יכולים לעבוד בשל ההגבלות יהיו זכאים לדמי אבטלה מהיום הראשון של החל"ת. רשות המסים והביטוח הלאומי יתנו עדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים באותם יישובים

מערכת ice | 
בני ברק (צילום ויקיפדיה)
הממשלה הודיעה הבוקר (א') על חבילת סיוע ייעודית לרשויות הנמצאות תחת סגר. במסגרת החבילה, נקבע כי עובדים שמקום עבודתם פתוח בהתאם לתקנות, אך הרשות בה הם מתגוררים מצויה בסגר האוסר עליהם להגיע אליו, והם הוצאו לחל"ת בתקופה זו - יהיו זכאים לדמי אבטלה מהיום הראשון בו הוצאו לחל"ת (בכפוף לסיכום משפטי עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה).
עוד הוחלט כי משרד הפנים יעמיד סיוע כלכלי באופן ישיר לאותן רשויות, ופיקוד העורף יסייע גם הוא באמצעות תוכנית "בני-חיל" אותה הוא מפעיל. כמו כן, נקבע כי הצוות המשותף למנכ"לי משרד האוצר והפנים ימשיך לבחון את הסיוע הנדרש לרשויות בהתמודדות עם הקורונה.
רשות המסים והביטוח הלאומי הודיעו כי יפעלו לתת מענה מהיר ועדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים של רשויות הנמצאות בסגר. בנוסף, סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין ברשויות שנמצאות בסגר תמשיך להיבחן על ידי המשרדים הרלוונטיים.
שר האוצר ישראל כ״ץ מסר כי "בעקבות ההחלטה על המשך הסגר בערים אדומות, גיבשנו חבילת סיוע שתאפשר תמיכה בערים אלו בתקופה זו. אמשיך לפעול לפתיחת המשק על פי מתווה משרד האוצר  ולהתאים ככל שיידרש את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שמספקת סיוע רחב לעצמאיים שכירים ובעלי עסקים. אני מברך על שיתוף הפעולה  של השרים והמשרדים השונים למען אזרחי מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה