חדשות

הושלמה מכירת 70% ממניות דלק ישראל ללהב תמורת 525 מיליון שקל

חברת הדלק המוערכת בכ-750 מיליון שקל מכרה 70% ממניותיה לחברת הנדל"ן והאנרגיה, שרוב פעילותה היה בחו"ל, תמורת למעלה מחצי מיליון שקל. פרטי העסקה ואופן התשלום בפנים
מערכת ice | 
הונאה במאות מיליונים (צילום דוברות המשטרה)
אמש (שני) הושלמה עסקת מכירת 70% ממניות חברת "דלק" ללהב אל אר ול-ב.ג.מ. בע"מ, תמורת סכום של 525 מיליון שקל בסך הכל, כאשר חברת דלק ישראל מוערכת ב-750 מיליון שקל.
במועד השלמת העסקה סך של 450 מיליון שקל שולם במזומן בחלוקה הבאה - סך של כ-343 מיליון שקל שולם לחשבון נאמן הבנקים, כמתחייב מכתב ההסכמה שחתמו החברה וחברות מטה מול בנקים שונים ולצורך פירעון מלוא התחייבויותיהן לבנקים האמורים ושחרור יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים – המשועבדות להבטחת החובות לבנקים כך שלאחר שחרורן תשלים החברה. שעבוד של 40% מכלל יחידות דלק קידוחים לטובת מחזיקי אגרות החוב של החברה בהתאם לתיקון שטר הנאמנות לאגרות החוב של החברה מיום. יתרת סכום התשלום במועד ההשלמה, כ-107 מיליון ש"ח, הועברו על ידי הרוכשת לנאמני אגרות החוב של החברה .
סך של 50 מיליון שקל , אשר אמור היה להיות מופקד בנאמנות אצל עורכי הדין של הצדדים ולהשתחרר בהשלמת עסקת תחנות הכוח כהגדרתם בדוח העסקה, הועבר ישירות לנאמני האג"ח. כמו כן, במסגרת התיקון להסכם, הצדדים הסכימו להגדיל את האופציה שניתנה לרוכשת לרכישת 3.5% נוספים ממניות דלק ישראל עד 5% בתמורה למחיר מימוש שישולם לדלק פטרוליום המשקף את מחיר העסקה קרי, תוספת תמורה של 5.37 מיליון שקל במקרה של מימוש מלוא האופציה, לא יאוחר מיום ה-30 ביוני 2021.
התמורה במועד ההשלמה שולמה כנגד העברת כ-60% מהון מניות דלק ישראל לרוכשת ויתרת המניות הנמכרות, כ-10% מהון מניות דלק ישראל ומניות האופציה, כ-5% מהון מניות דלק ישראל הופקדו בנאמנות אצל נאמן הצדדים ישועבדו לטובת נאמני האג"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה