חדשות

מתקן התפלת המים באשקלון הושבת בשל דליפת נפט לים בחוף אשקלון

עקב תקלה במקשר הימי של קצא"א אשקלון, התגלתה דליפה מקומית בכמות משוערת של מספר מטרים מעוקבים, שאירעה בשל תקלה באביזר ניתוק החירום שבצינור. משרד הבריאות הנחה את מתקן ההתפלה באשקלון להשבית את המתקן כאמצעי זהירות
 

כפיר אדר | 
הנפט בים באשקלון (צילום יצחק קודוביצקי, המשרד להגנת הסביבה)
המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי הבוקר (שישי) נרשם אירוע בהיקף מקומי של דליפת נפט גולמי מצינור של קצא"א אשקלון. לפנות בוקר התקבלה במשרד להגנת הסביבה התרעה על תקלה במקשר הימי של קצא"א אשקלון, וחשד לזיהום ים בנפט. צוות המשרד להגנת הסביבה בהנחיית רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, הגיע למקום ויצא עם צוותי קצא"א למקשר הימי שפרץ, במרחק של כ-3 ק"מ מהחוף.
במקום התגלתה דליפה מקומית של נפט גולמי קל בכמות משוערת של מספר מטרים מעוקבים, שאירעה בשל תקלה באביזר ניתוק החירום שבצינור. צוות קצא"א ביצע את אטימת הצינור והחל בטיפול בשפך באמצעות ריסוס חומר המיועד לפיזור ולפירוק השמן בים.
בהתייעצות עם המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות הנחה את מתקן ההתפלה באשקלון להשבית את המתקן כאמצעי זהירות. המתקן ישוב לעבודה בהתאם להתפתחות בשטח. המשרד להגנת הסביבה יבדוק את נסיבות המקרה, ויוודא שקצא"א נוקטת בכל האמצעים למניעת מקרים דומים.
מקצא"א נמסר: "במסגרת פעילות תפעולית שוטפת התגלתה דליפה מקומית בכמות קטנה מאוד של דלק גולמי לים, במרחק של מעל 3 ק"מ מחוף אשקלון. הדליפה הופסקה באופן מיידי, הופעלו צוותי החירום, בשיתוף המשרד להגנס, מצוידים באמצעים מיוחדים הכוללים חומר מנטרל את החומר שדלף ומחזיר את המצב לקדמותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה