חדשות

גלעד קריב בראיון: "אבטל את חוק הלאום, רוב הציבור תומך בבג"ץ הגיור"

גלעד קריב, מספר 4 ברשימת העבודה בריאיון ל-ice, תוקף את החרדים "הסרטון של יהדות התורה מחליא, שיקרי ואנטישמי", משתף בתוכניות שלו למשרד הדתות "לסיים עם המונופול של הרבנות"  ומקווה שמרצ תעבור את אחוז החסימה
עמיאל ירחי |  4
גלעד קריב (צילום יונתן סינדל פלאש 90)

הגעת בפריימריז למקום רביעי ואתה צפוי להיכנס לראשונה לכנסת:
"זכות גדולה להיות חלק מהנבחרת בראשות מירב, אחרי שאף אחד לא האמין שאפשר להחיות את מפלגת העבודה. לא יהיה שינוי בלי מפלגת העבודה, אנחנו חוזרים להיות כוח פוליטי גדול, משמח לקחת חלק, כל ימי חיי הייתי איש מפלגת העבודה".

אתה אומר שתמיד היית איש מפלגת העבודה ב-2019 סירבת למפלגת העבודה, וחברת למרצ במחנה הדמוקרטי, מה עושה אותך איש מפלגת העבודה?
"הצטרפתי למחנה הדמוקרטי מתוך רצון לאחדות במחנה באותה העת, לצערי אנשי מפלגת העבודה לא הצטרפו, ההנהגה סירבה לדון בנושא ואני הצטרפתי, כשמירב הובילה את התחדשות מפלגת העבודה אני חזרתי הביתה. כמנכ"ל התנועה הרפורמית אני מודע שהנזק הכי גדול ליהדות בישראל הוא הכפייה הדתית והמונופול הרבני, לשמחתי מירב איתי במאבק הזה".
עברתי על המצע של מפלגת העבודה, המצע שלכם זהה למצע של מרצ, אתה בעבר רצת עם מרצ, מה ההבדל בינכם?
"מרצ היא מפלגת אחות, אני מאוד מקווה שמרצ תעבור את אחוז החסימה, יש ביננו הבדלים ברורים, אנחנו חותרים להיות מפלגת מרכז".
אתה רואה את העבודה כמפלגת מרכז? אני רואה מפלגות מרכז שמתנערות ממכם ומהמועמדת שלכם.
"העבודה היא מפלגת מרכז שמאל, בעבודה אתה יכול לראות אנשים עם רקע ביטחוני, רשימה של אנשים מגוונים, מפלגה שרוצה לייצג את כל הקהלים בחברה הישראלית. לדוגמא סביב מה שהיה עם החלטת האג, במפלגת העבודה ידעו גם לגנות את ההחלטה ולהגן על חיילי צהל ובאותה נשימה לומר שצריך לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, צריך לחתור להיפרדות מלאה מהפלסטינים ולא להרחיב את ההתנחלויות. צריך לחתור להסכם ולא לחזק את הפלסטינים הקיצוניים כמו שנתניהו עושה".
מה דעתך על הסרטון של יהדות התורה?  
"הסרטון של יהדות התורה מחליא, שיקרי ואנטישמי, רוב הציבור הישראלי נגד הדרה ושנאה ונרתע מהקמפיין החרדי, רוב הציבור תומך בפסיקת בג"ץ בנושא הגיור. אני מקווה כרב רפורמי לקדם הכרה בכל זרמי היהדות, מדינת ישראל איננה מדינת העם היהודי אורתודוקסי".
אתה תפעל לקדם רב ראשי רפורמי?
"אנחנו לא רואים צורך ברב ראשי, מדינת ישראל איננה זקוקה לוותיקן ואפיפיור, הרבנות הוקמה על ידי הטורקים, אני נושא את עיני לתמיכה בכל זרמי היהדות בצורה שוויונית, אם קהילות ירצו לבחור רב ראשי זו זכותם, אבל איני מקבל את העובדה שרבנים שמקבלים כסף על חשבון משלמי המיסים יובילו גל של הסתה".
אתה טוען שהרבנים הראשיים מסיתים?

"זה בסדר שהרבנים לא מסכימים עם פסיקת בג"ץ אבל הם לא יכולים לדבר בגסות ולפסול את יהדותם של אזרחים ישראלים, אם מדינת ישראל נותנת מעמד לרבנים האורתודוקסים היא צריכה לתת מעמד גם לזרמים הגדולים ביהדות. האשם האמיתי הוא בנימין נתניהו, לא המפלגות החרדיות, הוא זה שבמשך שנים הפנה את הגב למנהיגות היהדות הליברלית, ראש הממשלה מעדיף לשבת בארצות הברית עם מנהיגים נוצרים קיצוניים ולא עם יהודים רפורמים".
 


 אחרי שנים אתה נכנס לכנסת, מה החזון שלך לגבי משרד הדתות והרבנות הראשית?
"החזון שלי הוא שבמדינה יהיו גירושים ונישואים אזרחיים, שלא יהיו במדינה מסורבות גט או בירורי יהדות משפילים, כדי שזה יקרה צריך לסיים עם המונופול של הרבנות, בניגוד למה שחושבים החרדים זה רק יעלה את ההערכה של הרבנות בעיני הציבור אסור שיהיה מונופול לא בנישואים, לא בגיור ולא בכשרות".

אילו הצעות חוק אתה מתכוון להגיש בנושא?
"אני כבר עכשיו יודע אילו הצעות אני אגיש, חוק נישואים אזרחיים בישראל, ביטול חוק הלאום והחלפתו במגילת העצמאות, חוק חינוך חרדי שיוודא שבתי הספר החרדים ילמדו לימודי ליבה, החוק כבר קיים צריך רק להקים בתי ספר חרדים ממלכתיים. אין סיבה שלא ילמדו בציבור החרדי לימודי ליבה, כיום החרדים מפירים את החוק. אני מאמין שהציבור החרדי רוצה בזה".
אתה לא נגד כפייה? זה נשמע כמו כפייה חילונית.
"זאת ממש לא כפייה, אני לא מתכוון לכפות עליהם את תורת האבולוציה כמו שאני שמח שהבת שלי לומדת אותה, אין בעיה שיהיה בית ספר עם אופי חרדי, אבל המדינה צריכה לקחת אחריות ולתת חינוך שכולל לימוד אזרחות, מתמטיקה ואנגלית. כמו שיש שיעור תנ"ך בבית ספר חילוני".
ראיתי שתקפת את העיתונאי שמעון ריקלין וכתבת עליו שהוא מגן על שקרנים ורמאים ושהוא פייק עיתונאי, למה ריקלין לא עיתונאי ואורי משגב כן?
"אני הגבתי לציוץ מחפיר של ריקלין נגד אורי משגב ואילן לוקץ' שהציג אותם כלא דוברי אמת, משגב עושה את העבודה ההכרחית של התקשורת, לשאול שאלות ולהעלות תהיות מול השלטון, הם הציפו התנהלות מאוד צבועה של הממשלה שכל מי שרואה אותה מבין שהיא נגועה במניעים פוליטיים. ריקלין תופס את תפקידו כלהגן על השלטון, ריקלין שייך לקבוצה שמגנה על השלטון, תפקיד התקשורת הוא לאתגר, מה שריקלין עושה זה פייק עיתונאות, הוא מגן על פוליטיקאים מושחתים, מי שרוב פעולתו התקשורתית היא הגנה על השלטון חוטא לתפקיד העיתונאי".
"ההנהגה של ישראל נגועה בשחיתות, לא סתם הוגשו נגד ראש הממשלה שלושה כתבי אישום, ראש הממשלה שיקר לנו והונה אותנו (התנועה הרפורמית) בעניין מתווה הכותל ועניינים נוספים וקשר גיור רפורמים למהגרי עבודה".
אמרת שיש ממשלה מושחתת, אתה מצביע על עוד שותפים בממשלה כמושחתים?
"נגד ראש הממשלה מתנהל משפט, למיטב ידיעתי גורמים נוספים בממשלה נגועים בשחיתויות ומתנהלות לא מעט חקירות נגד שרים ממשלה, כמו השר דרעי לדוגמה. עולה מהממשלה ריח חריף של פגיעה מכוונת במערכות החוק במדינה, התנהלות שלא מעידה על ניקיון כפיים".
בנוגע לריקלין, לא חבל להיכנס לכנסת עם אויבים?
"אני לא מחפש להתכתש עם עיתונאים, אבל כשמתנהל מסע של שלילת הלגיטימציה של התקשורת, תפקידי הוא להגן על התקשורת, אני רוצה להזכיר שאחד מכתבי האישום נגד נתניהו עוסק  בדיוק בזה".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רוב הציבור שמח על פסיקת בג"ץ???
    נעמה 03/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזו פלנטה אתה חי בדיוק? 1) אתם יותר נוצרים מיהודים! מי נתן לכם את הרעיון לעשות רפורמה ליהדות? 2) מה הקשר ביניכם לבין היהדות ,אם ממש לא משנה לכם אם אתם יהודים או לא? גיור נוסח התנצרות , בלי שום מחוייבות , נו באמת כמה טיפש צריך להיות ? 3) בג"ץ זה החברים שלכם ככה שזה לא ממש מפפתיע
    סגור
  • 3.
    לך חזרה לבית הקברות שלך
    רוזנשטיין 03/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אתה חולה? אתה לא שייך לעם היהודי,אתה משוקץ בן של משוקצים,עמלק זרע של אויבי העם היהודי,אתה בעזרת השם תהיה מיחוץ לבית הניבחרים ונידאג להחזיר אותך לבית הקברות שלך ושל הוריך,זבל גויי מיתנשא על העם היהודי במדינתו,מקוה שהשם ישמע את תפילתי ותקבל שבץ מוחי ולא יהיה לידך מי שיזעיק עזרה ושם תהיה קבורתך זבל גויי
    סגור
  • 2.
    שונא ישראל שתיפלו אמן (ל"ת)
    שמרג 03/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    קריב המקריב
    מאיר k 03/2021/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קריב, תקריב את עצמך ולא את חוק הלאום.
    סגור