חדשות

האם אישור התקציב לרכישת חיסונים לשנה הבאה ייתקע?

הממשלה צפויה מחר לאשר את תקציב לרכישת מלאי חיסוני קורונה לשנה הבאה, אלא שהמחלוקת בין הליכוד לכחול לבן למינוי שר משפטים עלולה להציב קרשים בגלגלים. בתוך כך, מחצית מאוכלוסיית המדינה מחוסנת, מקדם ההדבקה החל לעלות בימים האחרונים
אורן שטרנברג | 
ישראל כץ (צילום אתר הכנסת)
הממשלה צפויה להתכנס מחר (שני) לישיבה מיוחדת בה תהיה צפויה לאשר תקציב של מעל 3.5 מיליארד שקלים לרכש חיסונים לשנה הבאה. יחד עם זאת, כל אישור התקציב נמצא בסימן שאלה גדול – זאת בהיעדר הסכמות בין כחול לבן לליכוד בכל הנוגע למינוי שר משפטים- כפי שדרש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. 
שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס לאישור התקציב ואמר כי מחר יביא לאישור הממשלה החלטה למתן תקציב מיוחד עבור הקורונה – כ7 מיליארד שקל. "מחר אביא לאישור הממשלה החלטה על תקצוב קופסת קורונה נוספת בהיקף של כ-7 מיליארד ש"ח, לצורך חתימת הסכמים לרכישת חיסונים לשנה הבאה". אמר השר. 
עד כה התחסנו כמחצית מתושבי מדינת ישראל בשתי מנות. כמיליון וחצי אזרחין מעל גיל 16 טרם התחסנו. יחד עם זאת, בשלב זה, אוכלוסיית הילדים ובני הנוער מנועה מלהתחסן. על פי ההערכות, אם היסוי של חברת פייזר יושלם בזמן, עוד בספטמבר הקרוב יוכלו ילדים מעל גיל 12 להתחסן לקורונה. בשלב זה טרם התגלו בישראל מוטציות שמעלות את יעילות החיסון בסימן שאלה, אך יחד עם זאת תרחיש כזה מדאיג מאוד את אנשי המקצוע במשרד הבריאות לנוכח פתיחת השמיים והגבולות. כמו כן, לאחר ירידה של יותר מחודש, במהלך הימים האחרונים חזר מקדם ההדבקה לעלות וכעת עומד על 0.6. מדובר עדיין בנתון נמוך המאפשר אוויר לנשימה עבור פתיחת המשק, אולם אם מגמת העלייה תמשך, ייתכן ובמשרד הבריאות ידרשו להעלות מחדש את המגבלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה