חדשות

הכרעה במשפט ג׳ורג׳ פלויד - השוטר הורשע ברצח, לאיזה מאסר עליו לצפות?

ארה"ב סוערת - דרק שובין הורשע בשלושה סעיפים, כולל רצח מדרגה שנייה, כאשר העונש המקסימלי עשוי להגיע ל-40 שנה. על פי ההערכות, הצפי הוא 10-15 שנים. ביידן: "רצח לאור יום שגרם לכל העולם לראות את הגזענות הממוסדת שמכתימה את האומה שלנו"
כפיר אדר | 
דרק שובין (צילום יוטיוב)

ארצות הברית המשוסעת והמפולגת עצרה הלילה (בין שלישי לרביעי) את נשימתה עד אשר התקבלה ההכרעה במשפט "ג׳ורג׳ פלויד" - דרק שובין השוטר שדרך על צווארו של העצור השחור וגרם למותו בחנק, הורשע בסעיף החמור ביותר - רצח. ‏גזר הדין יינתן בעוד כ-8 שבועות פסק השופט.

שובין נאזק והוצא מאולם בית המשפט, קריאות שמחה נשמעו מהקהל מחוץ לבית המשפט ובכיכר על שמו במיניאפוליס, כאשר רבים הגיעו למחות מול ביהמ"ש והניפו שלטים הנושאים את שמו של פלויד הדורשים לעשות צדק בפרשה שהצליחה להסעיר את ארה"ב מאז ולגרום לקרע בין השחורים ללבנים במדינה.
המושבעים במשפטו של דרק שובין שנאשם בהריגתו של ג'ורג' פלויד ידעו על ההשלכות של כל החלטה שתתקבל. הרשעה ברצח מדרגה שניה מהווה הכרה בכך ששובין ידע שהוא גורם למותו של פלויד. אם הייתה הרשעה רק ברצח בדרגה שלישית, כמו גרימת מוות ברשלנות, היה חשש כבד להתפרצות זעם בקרב הקהילה האפ'-אמריקנית. בסופו של דבר, הוא הורשע בכל שלושת הסעיפים. כולל רצח מדרגה שניה, שמשמעותו - ששובין ידע שהוא מביא למותו של פלויד. עונש מקסימלי 40 שנות מאסר. צפוי ל10-15 שנים בכלא.
עורך דינו של ג'ורג' פלויד מסר לאחר קבלת ההחלטה: "פסק הדין הוא מפנה היסטורי אשר שולח מסר ברור בנוגע לאחריות של רשויות האכיפה. עדיין יש לנו עבודה לעשות! עלינו להעביר חוק על מנת למנוע הרג בלתי מוצדק".
הנשיא ג'ו ביידן מסר לאחר ההחלטה: "זה היה רצח לאור יום שגרם לכל העולם לראות את הגזענות הממוסדת שמכתימה את האומה שלנו ואת הייאוש והתסכול שחווים שחורים בארצות הברית מדי יום. שום דבר כבר לא יחזיר את פלויד, אבל זה יכול להיות צעד גדול קדימה במסע לעבר צדק באמריקה". סגנית הנשיא האריס הוסיפה: "אנו חשים הקלה גדולה, אבל עדיין יש מה לעשות".
 

הנשיא לשעבר ברק אובמה התייחס בתגובה לפסק הדין: "היום חבר מושבעים עשה את הדבר הנכון. אבל צדק אמיתי דורש הרבה יותר. מישל ואני שולחים את תפילתנו למשפחת פלויד, ואנחנו עומדים עם כל אלה המחויבים להבטיח לכל אמריקאי את מידת הצדק המלאה שג'ורג 'וכל כך הרבה אחרים הוכחשו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה