חדשות

שגריר ישראל באו"ם לשעבר: "על יהדות ארה"ב לעמוד לצד ישראל נגד הסכם הגרעין"

דני דנון במסר תקיף. השליח האמריקאי לאיראן לשעבר קורא לישראל לתמוך בארצות הברית במערכה שהיא מנהלת מול סין, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן "האתגר של ישראל הוא להתקרב ליהדות הליברלית בארה"ב ולהפוך את הקהילות היהודיות לגשר מול ממשל ביידן"
מערכת ice |  1
דני דנון (צילום ויקיפדיה)
לאן פניה של ישראל במאבק נגד איראן, במיוחד בסוגיית הגרעין וההסכם מו העולם וארצות הברית בפרט?  "אנו נמצאים בשעה בה הנהגת ארה"ב צריכה לקבל החלטה: האם לעמוד לצד ישראל או לצידו של הממשל שממהר לחזור להסכם הגרעין עם איראן", אמר השגריר לשעבר דני דנון בכנס השנתי של תכנית רודרמן ללימודי ארצות הברית באוניברסיטת חיפה, שנערך בשיתוף עם קרן משפחת רודרמן.
לדברי דנון: "החזרה להסכם הגרעין היא כמעט ודאית, יש שינוי מדיניות כלפי ישראל, ניסיונות להעביר בקונגרס חקיקה שתגביל את הסיוע הצבאי האמריקני". השגריר לשעבר גם הזכיר כי "בפעם הקודמת שהסכם הגרעין עלה על השולחן  הנהגת יהדות ארה"ב תמכה בישראל וזו הציפייה ממנה גם כיום".
שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דן שפירו, הסכים שקיימת מחלוקת בין ישראל לממשל האמריקאי בנוגע לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, אולם הביע אופטימיות באשר לעתיד היחסים בין שתי המדינות: "ניתן לפתור אי-הסכמות סביב הסכם הגרעין, אך גם אם לא, עדיף לשמור על שיתוף הפעולה הביטחוני, המודיעני והטכנולוגי בין ישראל לארצות הברית, שיוכל לסייע לוודא שאיראן עומדת במחויבותה בהסכם הגרעין".
שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, התייחסה לצורך בשיקום יחסי ישראל יהדות ארצות הברית. "אנחנו בצמת דרכים לגבי עתיד היחסים שבין ישראל לבין הממשל האמריקאי החדש והקהילות היהודיות בארה"ב. ניצחון ביידן והדמוקרטים, בתמיכת הרוב המכריע של יהודי ארה"ב, המחיש את עומק הפערים וחילוקי הדעות שהתרחבו בשנים האחרונות בינם לבין רוב הישראלים", אמרה.  לדבריה, "האתגר שלנו כעת הוא לשקם את היחסים, להתקרב מחדש לזרם המרכזי של היהדות הליברלית בארה"ב, ולהפוך את הקהילות היהודיות לגשר בין ישראל לממשל ביידן. יש לחדש ולגוון גם את המוסדות שאחראים על הדיאלוג בין שני הצדדים, ולהפוך אותם לתוססים יותר, ולמחוברים לעולם הדיגיטלי של 2021".
לצד הסוגייה האיראנית, עסק הכנס בהשפעה של המתיחות בין ארצות הברית לסין על היחסים עם ישראל. אליוט אברמס, השליח האמריקאי המיוחד של ממשל טראמפ לאיראן וונצואלה, אמר "ישראל צריכה להיות בצד של ארצות הברית במערכה שהיא מנהלת מול סין, בדיוק כפי שנוהגות יפן, דרום קוריאה ואוסטרליה", ציין. לדבריו, "ישראל יכולה להמשיך ולסחור עם סין, אבל עליה להיזהר שסין לא תנצל טכנולוגיות ושאר טובין שמגיעים מישראל לצורכים צבאיים, שעלולים לפגוע ביטחונית בארצות הברית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה מצד השגריר לשעבר קודם יורקים על היהודים
    ייייייישששששש 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואחר כך אומרים להם שהיה גשם "הם בכלל לא יבודים" נכון גפני וליצמן
    סגור