נבחרת אייס

מצעד הדגלים הוא אצבע בעין לתושביה הפלסטינים של ירושלים

מצעד הדגלים הוא לא מצעד של שלום, סבלנות או אהבת האחר, אלא תהלוכה לאומנית, רוויה בקריאות גזעניות, שנועדה להוציא לתושביה הפלסטינים של העיר את העיניים, לרמוס את כבודם ולהוכיח להם מהי עליונות יהודית
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  51
טור יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ Zack Wajsgras, Jamal Awad)
יום ירושלים הוא יום של שקר, הוא אינו חג, וירושלים מעולם לא הייתה ולא תהיה מאוחדת. ביום שנועד לציין את איחוד ירושלים, העיר ששוסעה לה יחדיו מתמלאת ברגשות של שנאה, עוינות, פחד ואיבה.
התעקשותם של אלפי צעירים וצעירות מהציונית הדתית לעבור עם דגלי ישראל מול בתיהם של הפלסטינים והחנויות הסגורות, לשיר שירים גזעניים ולהשפיל את התושבים הפלסטינים, היא הדרך הקולעת ביותר להמחיש את הכוחנות, האלימות והשנאה שמתחוללת בעיר ״המאוחדת״.
 
לא מצעד של שלום, סבלנות או אהבת האחר, אלא תהלוכה לאומנית, רוויה בקריאות גזעניות, שנועדה להוציא לתושביה הפלסטינים של העיר את העיניים, לרמוס את כבודם ולהוכיח להם מהי עליונות יהודית.
מצעד הדגלים הוא האייקון של יום ירושלים, ולמען האמת -  אין ראוי ממנו לייצג את המציאות בעיר, טוב שהוא מתקיים, שכולם ייראו.
רוב הישראלים לא חוגגים את יום ירושלים, האם אינם חלק מחגיגות כיבוש מזרח העיר, רוב הישראלים רק מייחלים שיגיע כבר מוצאי החג, ושנעבור את היום הנפיץ הזה בשקט.
ירושלים מחולקת, על פי החוק הישראלי, ערביי מזרח ירושלים אינם אזרחים ישראלים, דגל ישראל אינו דגלם, ואף שאינם ישראלים, הם אינם מורשים להיות גם פלסטינים, כל סממן ריבונות פלסטיני במזרח העיר הוא עבירה על החוק.
משטרת ירושלים לעולם לא תאפשר מצעד דגלים פלסטיני ברחובות העיר, בוודאי שלא ברחובות הרובע היהודי, הזכות להפגין כוח, ריבונות ועליונות נשמרת רק ליהודים, לערבים נותר רק להשפיל מבט ולהיכנע, ומתחת למבט המושפל, השנאה יוקדת.
ירושלים איננה מאוחדת, זאת עובדה. אין בה שוויון בין תושביה, בעוד שהיהודים בעיר הם אזרחים ישראלים, הערבים הם רק תושבים, ללא הזכות להיבחר ולבחור לכנסת, ללא כוח פוליטי שמגן על זכויותיהם ומאפשר להם קיום בכבוד, תושבות על תנאי שניתן לשלול מהם.
אין עוד עיר בירה בעולם שמסרבת לאפשר למחצית מתושביה, כמעט 400,000 איש,  להשתתף במשחק הפוליטי ולהצביע לפרלמנט הנמצא בשטחה. ובהיעדר כוח פוליטי, הפלסטינים בעיר נתונים תמיד לחסדיה ורצונה הטוב של ממשלת ישראל. אישורי הבנייה, הרחבת השכונות, אכיפת בנייה, הכול בידי ישראל, והרצון הטוב לעולם לא מופנה כלפיהם, אלא תמיד כלפי השכנים היהודים. ישראל מאשרת ובונה שכונות ענק ליהודים בכלל ולחרדים בפרט, חונקת את השכונות הערביות, הורסת בנייה בלתי חוקית והופכת את ההזנחה והמצוקה לסימן היכר של מזרח העיר.
ירושלים מחולקת, כל ירושלמי יודע זאת. ישראלי שיחצה בטעות את הכביש וייכנס לשכונות הערביות, ראס אל עמוד, ג׳אבל מוכבר, עיסוואיה, שועפאט, מייד יחוש בהבדל וירגיש שהוא כבר אינו בשטח ישראל, השכונות הפלסטיניות מרגישות פלסטין, יתרה מזאת, חלקים מהן הופרדו מהעיר פיזית על ידי חומה, ועדיין נחשבות ל״ירושלים המאוחדת״.
ירושלים מחולקת, גם בהר הבית, הריבונות על ההר אינה מונופול ישראלי והיא מחולקת בין ממשלת ישראל והוואקף הירדני.
ירושלים מחולקת, חוקית, דתית, תרבותית, לאומית, כלכלית וחברתית, ואולי זה הפתרון, לומר את האמת ולחלק את העיר. מערב העיר והשכונות היהודיות - ירושלים, בירת ישראל. והשכונות הפלסטיניות של מזרח העיר - אל קודס היא בירת פלסטין. ריבונות משותפת בהר הבית וחופש גישה למקומות הקדושים.
אם זה המצב בפועל, יש לעגן אותו בהסכם, ולהפוך את העיר למודל של שלום ופיוס ולא של כיבוש ומלחמה.
תגובות לכתבה(51):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    בעין האמת
    יהודי ישראלי 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שאם הם היו מנצחים היינו כולנו שחוטים רק מהרחמנות יתר שלנו הם זכו להיות אזרחים ובעלי שליטה בהר הבית.טעות של מנהיגי הסמאל החביבים. לכן עד היום אנחנו סובלים. אם מהתחלה היו מגרשים אותם מכל חלקי הארץ לא היינו סובלים עד היום מטרורהסתה פיגועים גניבות סחיטה אנטישמיות רצח התנתקות ועקירה של יהודים מבתיהם מפלגות ערביות של הגיס החמישי פרעות פחד ונידוי בינלאומי. הכל בגלל הסמאלנים שלא מבינים איפה הם חיים. אין שלום לרשעים וגם לא יהיה
    סגור
  • 44.
    נוכחות הערבים בירושלים היא אצבע בעין של ירושלים
    מאיר 05/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני בעד הסדר כלשהו בעניין הפלסטיני (הרי כמה דם עוד אפשר להמשיך לשפוך), אבל הנרטיב של השמאל כבר כל כך לא רלוונטי, עד כדי כך שמפלגתם נעלמה מהמפה... מצד שני, להמשיך להתפשר על שטחי אדמה היסטוריים בעבור הסדר חד צדדי (הרי הפלסטינים לא ממש מתאמצים לסיים את הסכסוך... למרות כל השטחים שכבר נמסרו להם)... ומספיק להיצמד לעובדות כדי להבין שהנרטיב הפלסטיני הוא בן 150-200 שנה. רובם צאצאי מהגרי עבודה שנשארו כאן. תסתכלו על תמונות של ירושלים והסביבה מסוף המאה ה 19, תראו שממה ועיזבון (כמו שמתארים גם עולי רגל שהיו כאן באתם מאות...). אם לא היה כאן הכיבוש הירדני בין '49 ל '67, גם לא היתה הבניה הערבית על שרידי כפרינו התנכיים...כולל עיר דוד. אז מה אתה מדבר על אצבע בעין ... אתה יכול לציין שם של עוד עם שמוכן למסור שטחים היסטוריים כדי לפתור את מצוקם של צאצאיהם של מהגרי עבודה? אתה רואה את האירופאים מוסרים חלקי אדמה לאיסלמיסטים שהיגרו לאירופה ועכשיו דורשים לשנות את היבשת כדי להתאימה לערכיהם הפרימיטיביים של (רוב) המהגרים?
    סגור
  • 43.
    האלימות והטרור הערבי הם אצבע בעין של היהודים
    עומר 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההטפת מוסר כביכול ודמעות התנין שזולגות מעיניך הרושפות שנאה לאחיך היהודים...מוטב היה אילו לא נשמעו כלל. נ.ב. פתאום באמצע המלל הארוך בנוגע לבניה בירושלים... צד את עיני משפט... "ישראל מאשרת ובונה שכונות ענק ליהודים בכלל ולחרדים בפרט, כבר מזמן לא שמעתי איזה תלונה על החרדים....והנה זו ההזדמנות להכות בחרדים ובא לציון גואל! (אנטישמיות במיטבה)
    סגור
  • החרדיות
    מה טוב בחרדים 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 6
    מוצצי דם. ערבים וחרדים
    סגור
  • 42.
    מצעד הדגלים
    אורח 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם הכותב, אבל הוא שכח שהערבים הביאו את זה על עצמם, וכל זמן שלא קם מנהיג אצלם ואצלנו, צריך לעשות את המצעד כל שבוע...
    סגור
  • טען עוד
  • 41.
    אצבע בעין
    נתאי 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם השרדותו של העם היהודי זה אצבע בעין של כל מי ששונא את העם היהודי. נלחמים בכל הכוח. ועוד משהו, מוחמד יריב, אתה וחבריך שעושים הכל כנגד העם היהודי מוזמנים להצטרף לדת אויבנו
    סגור
  • 40.
    ירושלים
    עזרא 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירושלים שייכת לכול הדתות. ומי שלא טוב שיעבור לירדן או מצרים והסוכרייה סוריה לאסעד הרוצח . מלח ה לא תעזור לאף אחד מסר לערבים שבו בשקט כי המנהיגים שלכם טיפשים שרק מנצלים אותכם גונבים את הכספים שלכםוהילדים בחול ואתם סתם נהרגים אלק שמעידים עוד מילה מפוצצת הבתולות ניגמרו לכם
    סגור
  • 39.
    .
    עומרי 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק לגמרי חייבים להחזיר את ירושלים לערבים ובכלל את כל המדינה חוץ מתל אביב כמובן
    סגור
  • 38.
    לערבים אין כלום ושום דבר עם ירושלים
    איריס 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה הכל בשביל לשים אצבע בעין ליהודים. המקום הקדוש שלהם הוא מכה, שנמצאת בסעודיה. חבל שיש יהודים שרוצים לחלק את בירתם ולתת אותה לאויב שלהם. אני בטוחה שאין עוד כאלה בשום מדינה בעולם.
    סגור
  • 37.
    יריב תתרגל אנחנו הבוסים
    ניר בן גביר 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אתה מוזמן לעזוב את המדינה
    סגור
  • 36.
    מעניין אם אכתוב מאמר תגובה, ידיעות יפרסם
    סתם אחד 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אני חושב שלא?
    סגור
  • 35.
    אופנהיימר אכול השנאה מעדיף מצעד של דגלי אש"ף (ל"ת)
    שפיות זמנית 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 34.
    תבוסתנות
    מיריקה הראל 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע לנו לחגוג את יום ירושלים,זכינו בו בכבוד ודם.ירושלים שלנו מימים ימימה,מעולם לא הוזכרה בקוראן ,ובתנ"ך נזכרת כ-600 פעם.מי שלא טוב לו-יום טוב לו !!!מספיק שגנבו לנו את הר הבית,וכל העולם שותק !!!
    סגור
  • 33.
    אצבע בעין שלנו
    יהודי 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ויצור עלוב כמוך הוא אצבע בעין שלנו. של היהודים בארץ הזאת.
    סגור
  • 32.
    בלה-בלה
    טלו 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    התושבים הפלשתינים של ירושלים = כיבוש ערבי הם מוזמנים למדינות ערב - שמהם הגיעו יריב אופנהיימר מוזמן לעלות לברלין - שם מקומו
    סגור
  • 31.
    חחחחח
    צמה רדי 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רגע יומכם קרב ובה עוד מעט יהיה הסוף שלכם השמולנים והערבים כול שונאי ישראל לא ישארו פה ערבי אחד לא ישאר בישראל כולם חזרה לעזה יהיה מלחמה קשה נקווה שלא .אים האיתי צבא שולח טילים לכול המקומות שצריך ואומר זה האויב
    סגור
  • 30.
    הדתית
    דוגלת ולא מהציונות ה 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אדון אופנהיימר היקר, ירושלים בירתה הנצחית של מדינת ישראל. במשך 2000 שנות גלות, כמהו היהודים לירושלים. כל חתן בערב חופתו, העלה את ירושלים על ראש שמחתו. אז עכשיו כשירושלים היא כאן פיסית ובליבנו לנצח נצחים - אתה טוען שזה אצבע בעין? אלהים, עד מתי הטמטום היהודי הזה יימשך? מתי נלמד להיות גאים במי שאנחנו ובמה שאנחנו? על מה אתי צריכה להתנצל ועל איזה כיבוד אתה מדבר למען השם????
    סגור
  • 29.
    יריב הופנהיימר המסית הגדול. הארץ שלי ועוד הוא מחזק
    א.א חיפה 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את הערבים. לא צריך אויבים מבחוץ הכי גרוע האויב הגדול שהוא נקרא יהודי ומה שעושה מסית .היהודים אלה גרועים משונאינו. אני המומה . הבעיה שלו שהוא רוצה להיות צדיק רק לפגוע באחיו היהודים.
    סגור
  • 28.
    תת רמה של העם הנבחר
    מחמד 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מצעד הדגלים הוא אצבע בעין לכל הערבים. מעניין מה היה קורה אם ערבים במדינה או במדינות ערב היו עושים מצעד השואה ויוצאים לרחובות עם דגלי נאצה איך היו יהודים מגיבים
    סגור
  • 27.
    ירושלים
    אהבת עם ישראל 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יריב מה יהיה איתך אתה כמראה לא יהודי עד כדי כך אתה אוהב את שןנאי מדינת ישראל ירושלים בירתה של ישראל מאז ומעולם משכנו של הקדוש ברוך הוא וכל העולם יודע לכן כולם רוצים את ירושלים אבל בורא עולם אוצה רק את העם שבחר ולא בעם מומצא פלסטינאים משפחתי מעולם לא עזבו את הארץ דורי דורות היו כאן גם שהאנגלים נתנו לה את השם פלסטינה גם מטבע ארץ ישראל פלשטינה ודאי לצביעות שלך ולדומים לך טין מה לעשות ירושלים ארץ ישראל והיהדות והיהודים שהתוכה אחד הם שמעת תתחיל להפנים או שתעבור לעזה
    סגור
  • 26.
    למה צריך לחשוב פעמיים לפני שאנחנו צועדים בעיר בירה שלנו
    בני 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למה צריך לחשוב פעמיים לפני שאנחנו צועדים בעיר בירה שלנו עם דגל ישראל.. גם אם זה לא מוצא חן בעני השכנים שלנו
    סגור
  • 25.
    אוי יריב, יריב, כמה טעויות
    עצבן 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני לא נמנה עם חסידי מצעד הדגלים. מצד שני, לא צריך ליפול לטעויות שלך. ראשית, אנחנו לא אובייקטיביים. אם היינו כאלה, אז לא היינו. אנחנו בעד עצמנו. לא כל שמחה שלנו נועדה לפגוע, במכוון, בצד השני. אני לא תמים. יש אלה שיחפשו את הפרובוקציה, גם מבין אחינו. הטעות החמורה ביותר שלך היא בביטוי "בירת פלסטין". סליחה? מה זה פלסטין? אין דבר כזה, אפילו לשיטתם של רבים מבני דודינו, בארצות ערב. אתה מסתכל על דעתך הפוליטית כמובנת מאליה, ולא היא.אולי שאיפתך הפוליטית היא להקים עם לעם, אותו אתה מכנה, הפלסטיני, אולי עדיף שקודם תחשוב על עמך שלך.
    סגור
  • 24.
    אכן ירושלים אינה מבקשת שלום עם שונאיה.
    שירה 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא רוצים קשר עם שונאינו. טרנספר מרצון הוא הפיתרון. מי שרוצה לחגוג איתנו מוזמן להישאר.
    סגור
  • 23.
    צדק בחלוקת הנטל
    זאביק 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם אתה רואה בתהלוכת דגלי ישראל ברחובות עיר הבירה של מדינת ישראל, אז בבקשה, אצבע בעין של הפלסטינים, אצבע נוספת בעין שלך, ואם תחפוץ, תדחוף שתי אצבעות לעיניים שלך.
    סגור
  • 22.
    כל מי שצועד שר שירים גזעניים?
    בן 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם קוראים קריאות גזעניות? זה קצת כמו להגיד שכל הערבים שונאים יהודים. מכליל.
    סגור
  • 21.
    מרחם עליך שאתה לא מרגיש חלק מהעם שלך.
    אזרח יהודי 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הייתי והיה מדהים ! ירושלים של העם היהודי לעד !
    סגור
  • 20.
    יריב רב עם כולם.זקוק ליחס.פרובקטיבי. עקום
    אזרח יהודי 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יריב אצבע בעין של החברה הישראלית. נטע זר, משונה וחריג. יש ילדים חריגים ויש מבוגרים מתוסבכים שזקוקים להתייחסות. לך לטיפול נפשי לבדוק מה מציק לך. אולי ככה נתפטר מההצקות שלך.
    סגור
  • 19.
    הדביל האולטמטיבי אופנהיימר
    צורי 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שוב צר המצח הדביל השמאלן שהעלה עובש טוען שיום ירושלים הוא הכנסת אצבע לעיני המחבלים. הוא לא רק דביל הוא גם פסיכי עלוב ורקוב
    סגור
  • 18.
    שונא ישראל !!! (ל"ת)
    לא יעזור לך !!! 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    21 2
    סגור
  • 17.
    תלך לעזה בן zונה אתה וה0מולאנים הארורים
    בני 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    15 3
    כלב בן כלב 00מולאן כלב הב הב הב
    סגור
  • 16.
    יריב, אל תדבר בשמנו
    מוחמד 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    14 3
    רק ככה נבין שהארץ שייכת ליהודים. אנחנו בדרך לחזור לירדן
    סגור
  • 15.
    מצעד הדגלים הוא תזכורת בעלות על הארץ
    גבי 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ירושלים שייכת ליהודים עוד לפני שנולד האיסלם. השקר נמצא באיסלם. כל ערבי שלא מוכן לקבל ולזכור שירושלים כולה שייכת לעם היהודי. יש להזכיר לו זאת בריקוד של בעלי הבית
    סגור
  • אין צורך בבעול הזאת. רק צרות בעולם הזה מזה שפתאום
    עמית 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לקחנו אדמה והפכנו אותה לרכוש. ואז התחילו גם לגבות מאיתנו מסים על הטריטוריה.
    סגור
  • * בבעלות (ל"ת)
    עמית 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מצעד הדגלים הפלסטינים באוניברסיטת תל אביב השבוע ראוי?
    אני 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    14 2
    המצעד ההוא היה בסדר בשביל האשפה הזאת אבל מצעד דגלי ישראל בבירת ישראל לא אחר כך השמאל מתפלא למה כל בוחריו נטשו אותו למרכז ולימין, מרצ כבר עפה מחיינו בבחירות הבאות גם העבודה תעוף יחד איתה, גוש עלוב
    סגור
  • בוודאי! הכל ראוי!
    עמית 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וגם מצעדים והפגנות נגד. חופש ביטוי לכולם. לא מזדהה? יש מצעד גם בשבילך.
    סגור
  • 13.
    תחשבו פעמיים לפני שאתם קובעים "עובדות"
    אור 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    8 2
    עוד מעט גם תחליט שיום העצמאות גזעני נכון? אין כזה דבר פלסטין הדבר היחיד שעומד מאחורי הדגל שהם מנופפים זה רצח העם היהודי, שמשום מה קם ותומך בזה. מבחיל
    סגור
  • 12.
    מדינה יהודית עיר בירה של ישראל
    איזה כתבה טיפשה 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    12 2
    באמת לא יצאו החברים שלך בת'א בדגלי אשף ..אן לכם טיפת זיכה למדינה הזאת כתבה מיותרת
    סגור
  • 11.
    בטוח ערבי נותן לך.... וגם משלם..
    חומוס 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אבל בסוף גם אותך הוא יחסל....
    סגור
  • 10.
    מקומך בעזה הר הבית המקום המקודש ביותר
    יעקב 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    17 2
    לעם ישראל מקום בית מקדש ...אין דבר כזה בירת פלסטין וגם לא תהיה בירת פלסטין ..חבל שלא התייחסתי לצעדות הנכבה וההיתפרעויות שלהם ..רוצים להשליך אותנו לים ואל תחשוב שאתה לא מצוי בקטגוריה הזו
    סגור
  • 9.
    האצבע בעין שלך
    התליין 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    15 2
    תוצאי את האצבע מעיין שלך ותראה .אתה עיוור.
    סגור
  • 8.
    ממש לא
    מוטי 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    9 1
    היית שם? אתה טועה ואני מקווה שאתה לא מטעה בכוונה - אף אחד אינו שר שירים גיזעניים ואינו משפיל את הערבים...השמחה היא בעד ירושלים ואינה נגד גורם כלשהו...
    סגור
  • 7.
    אל יהוד
    ז- ב -ע 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    9 1
    עצם זה שאנחנו חיים זה אצבע בעין טמבלללל.
    סגור
  • 6.
    אצבע בעין , מצויין ,אולי גם בעין שלך (ל"ת)
    רק ימין 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 5.
    רק מילה אחת יש לי בשבילך וגם מקוצרת
    אושקוש 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    5 2
    זדיין
    סגור
  • 4.
    איזה בור אתה
    עופר 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שועאפאת זה ירושלים וישראל לכל דבר ועניין. תמשיך לקשקש
    סגור
  • 3.
    אם היו מקבלים את היהודים ,זה לא היה אצבע בעין (ל"ת)
    אם היו מקבלים 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 2.
    כותב המאמר אינו באמת שייך לעם היהודי. מה הוא עושה כאן? (ל"ת)
    יגאל גיל 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • מי אתה שתקבע מי יהודי ומי לא?
    בן 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אמא שלו יהודייה - הוא יהודי.
    סגור
  • 1.
    תתמודד! (ל"ת)
    בדיוק ככה! 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • שמאל בזוי ואלים
    יוספוס 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מצטטים ממגילת העצמאות את מה שנוח להם. הרישה של המגילה שמדינת ישראל היא קודם כל יהודית. דמוקרטית רק למי שמקבל אותה ואת מוסדותיה. מי שלא,שיעזוב או שילך לכלא אם הוא פועל נגד המדינה. כולל אותך מיסטר המבורגר.
    סגור