צילום: גילה ברנד

חנן ברנד

יזם ואיש היי-טק

בן 37, נשוי+3

"ירושלים היא הלב ומרכז העצבים של ישראל"
חנן ברנד הוא מהשמות הבולטים בקהילת ההיי-טק הירושלמית, ומי שסייע לשים את הענף חזק על המפה, הארצית והבינלאומית. הוא גדל וצמח בירושלים, מתגורר בשכונת גוננים ובעל תואר ראשון (בהצטיינות) במנהל עסקים ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית, ותואר MBA מהטכניון במסלול ניהול חברות עתירות ידע.
הרזומה המקצועי של ברנד כולל ניהול השקעות בשורה של קרנות הון-סיכון – ומדובר בין היתר בקרן עופר היי-טק, בקרן JVP ובחממה הטכנולוגית ניות. במסגרת תפקידו האחרון היה ברנד שותף-מנהל ב-Cornerstone Venture Partners – קרן ההון-סיכון האמריקאית-ישראלית.
לאורך השנים הוביל ברנד השקעות בעשרות סטארט-אפים כחול-לבן, החל משלבי הפרי-סיד והסיד עד לשלב הצמיחה. כמו כן היה ברנד חבר דירקטוריון במגוון חברות בתחומי התקשורת, מערכות מידע, תוכנה ארגונית, בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים (IOT) ועוד. ברנד הוא גם אחד ממייסדי עמותת Made in Jerusalem  (לצד רועי מונין ואוריאל שוראקי), הפועלת מאז שנת 2012 לקידום האקוסיסטם היזמי-טכנולוגי בבירה, תוך הגדלת שיעור העובדים מאוכלוסיות מגוונות בתחום.
כמה זמן אתה גר ופעיל בירושלים?
"אני גר בירושלים כל החיים, אבל שמח לתמוך ולעבוד עם חברות מכל הארץ, מצפון ועד דרום. יש בי גאווה גדולה שהמרכז שלי ושל הקרנות שבהן פעלתי הוא בבירה".
מדוע החלטת למקד את הפעילות שלך בירושלים?
"ירושלים עם כל האתגרים, היא הלב ומרכז העצבים של ישראל. מה שקורה בעיר הזו, משוכפל אחר כך לכל הארץ".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"בשבילי אין מקום אחר בעולם שאוכל לקרוא לו בית".
מה הדבר הכי ירושלמי בעיניך?
"במילה אחת: פירגון. ההרגשה היא שבירושלים ההצלחה של היחיד היא הצלחה של כולם. שיתוף הפעולה הנדיר בין כל השחקנים השונים באקוסיסטם הוא מה שעושה את קהילת ההיי-טק הירושלמית לכל כך מיוחדת".
דמות ירושלמית שמהווה עבורך השראה?
"אני לגמרי לא אובייקטיבי, אבל רועי מונין מייסד ומנכ"ל Made in Jerusalem, הוא האיש הכי חכם שאני מכיר. לרועי יש יכולות מטורפות שאת כולן הוא רותם לטובת ירושלים והעתיד שלה".

אנשים נוספים שעושים את ירושלים...