צילום: באדיבות המצולם

פבל גוליאק

מנהל אברהם הוסטל ירושלים

בן 35 נשוי+3

"המטרה: להיות אי של שפיות"
בזכות היכולת לייצר חוויה ירושלמית אותנטית, המשלבת הרצאות, מופעים, סדנאות וסיורים – אברהם הוסטלס הוא סיפור הצלחה. מה שהחל כאכסנייה ובר לתרמילאים בלב הבירה, הפך עם השנים לרשת משגשגת בעלת עם סניפים גם בתל אביב, נצרת, אילת ואפילו סיני.
מייסדי הרשת הם מעוז ינון, גל מור, ניצן קמחי, דרור טישלר וירון ובורגין, שביקשו לשים את ישראל על מפת התיירות הבינלאומית עבור מטיילים עצמאים, ולייצר מהפכה בתדמיתה של ישראל בעולם. אחד מאלו המופקדים היום על מימוש האג'נדה הזו, הוא פבל גוליאק, המנהל את הסניף הירושלמי.
גוליאק נולד באוקראינה ועלה לישראל עם משפחתו ב-1993, כשהיה בן 6. הוא גדל ביישוב בני עי"ש ואחרי השירות בצה"ל, החל לעבוד בענף המסעדנות – ובין היתר ניהל את מסעדת מונא ומסעדת אנה הירושלמיות. בראשית העשור, השאיפה להתפתח לתחומים חדשים, מצאה את ביטויה באברהם הוסטל, שחיפש מנהל חדש ובחר בגוליאק למשרה.
"ההשפעה שיש לנו על יחסי הציבור של ירושלים וישראל היא אדירה", מצהיר גוליאק. "אנחנו בעצם סוג של שגרירים. איך שהאורחים שלנו מחו"ל יתפסו אותנו, כך הם יציגו אחר כך את העיר והמדינה שלנו. אנחנו פונים למטיילים מכל העולם המעוניינים לחוות את הארץ בגובה העיניים, עם דגש על מקומיות ומקוריות. אנחנו מעודדים את האורחים שלנו לטייל, לחוות ולהכיר, ולא ל'היתקע' בתוך מבנה שממילא אין בו ספא או בריכה".
"אברהם הוסטל מעניק תשומת לב נרחבת לכל מה שנוגע לחוויית האירוח והשירות", הוא מוסיף. "אנחנו משתדלים לגרום לאורחים להרגיש בבית. הפעילות שלנו לא עוסקת רק בחדרים ללינה, אלא גם בתכנון שלם של חווית האורח  – כולל מפגשים עם הקהילה המקומית ומטיילים אחרים, כמו גם פעילות אימפקט ששואפת לתקן G.S.T.C. אורח באברהם הוסטל יכול לטייל באמצעות 'אברהם טורס', גם ברחבי העיר בה נמצא ההוסטל, וגם בכל חלקי הארץ ואפילו בירדן". 
דבריו של גוליאק משתלבים היטב עם המוניטין שצברה האכסניה מאז הקמתה, והיא ממצבת עצמה כמוסד תרבותי מוביל, אשר נותן ביטוי ליצירה מקומית בדגש על יוצרים ואמנים בתחילת דרכם. "המטרה היא להצליח לנהל עסק רווחי ויציב שיאפשר להביא לידי ביטוי ואת הערכים בהם אנחנו דוגלים, ובאקלים סוער בעיקר להיות אי של שפיות. הפידבקים החמים שאנחנו מקבלים מהאורחים שלנו, הם העדות הכי טובה לכך שאנחנו מצליחים ליישם את החזון שלנו".

פבל גוליאק באברהם הוסטל בירושלים (צילום קרן ששון)
כמה זמן אתה גר ופעיל בירושלים?
"אני גר בירושלים מאז 2016, ובעצם מהיום הראשון בעיר מעורב בתרבות הבילוי והפנאי בה".
מדוע החלטת למקד את הפעילות שלך בירושלים?
"כי אני מאוהב בעיר הזו. אני מאמין שהחכמה היא להצליח דווקא כאן, בעיר כל כך רבת פנים".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"בת הזוג שלי ירושלמית וכאשר הגענו להחלטה להקים משפחה ובית, היה לנו ברור שזה יקרה כאן בעיר. ירושלים מייצגת את כל המכלול של מדינת ישראל: עיר המערבת תרבויות ודעות מכל קצוות הקשת – וזה מה שמיוחד בה. על אף המורכבויות, אנשים בירושלים מצליחים להתנהל בדיאלוג ולהיות גאים. מעבר לזה, כל פינה בעיר היא פיסת היסטוריה, יש כאן את האקלים הכי מגוון בארץ, ולא פחות חשוב – זו עיר הבירה של ישראל".
מה הדבר הכי ירושלמי בעיניך?
"שישי בצהרים".
דמות ירושלמית שמהווה עבורך השראה?
"אלי מזרחי ז"ל, מי שהוביל את המהפכה בשוק מחנה יהודה".

אנשים נוספים שעושים את ירושלים...