משפט

הכנסת אישרה: כדי להקל על הצפיפות בכלא - אסירים יוכלו לצאת לחופשה

כהוראת שעה לשלושה חודשים, אושר כי נציב בתי הסוהר יהיה רשאי לתת לאסיר, בתנאים שייראו לשר לביטחון לאומי, חופשה מיוחדת שלא תעלה על ארבעים וחמישה ימים. בדברי ההסבר להצעה, הודגש כי "בשל היקפי הכלואים המוחזקים במתקני הכליאה" קיים צורך "להבטיח המשך מתן מענה לקליטתם של עצורים בעת הזאת"
מערכת ice | 
עצור-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (תיקון מס' 66 – הוראת שעה – חרבות ברזל) (חופשה מיוחדת לאסיר), התשפ"ד-2024. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול שני מתנגדים. מוצע, כהוראת שעה לשלושה חודשים, לקבוע כי נציב בתי הסוהר רשאי לתת לאסיר, בתנאים שייראו לשר לביטחון לאומי, חופשה מיוחדת שלא תעלה על ארבעים וחמישה ימים.
עוד מוצע כי הסדר זה יחול על אסיר שהוא אזרח ישראלי או תושב ישראל, שיתרת מאסרו אינה עולה על ארבעים וחמישה ימים ביום היציאה מהחופשה ושנשא לפחות מחצית מתקופת המאסר שנגזר עליו. בנוסף, מוצע להחריג מהסדר זה אסירים שהורשעו בעבירות ביטחון, או בעבירות שלגביהן יש חזקת מסוכנות, כגון עבירות מין, עבירות אלימות במשפחה ועבירות אלימות חמורה. עוד מוצע להחריג עבירות חמורות נוספות, כגון עבירות המתה ועבירות כניסה והתפרצות למבנה. 
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשל היקפי הכלואים המוחזקים במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר, והצורך להבטיח המשך מתן מענה לקליטתם של עצורים בעת הזאת, בשים לב לחריגה מהוראות הדין לעניין שטח מחיה והלנה על מיטה, המשרד לביטחון לאומי ושירות בתי הסוהר בוחנים צעדים ופעולות שיסייעו, במידה מסוימת, בהקלת הצפיפות.
בעניין זה יצוין כי בהתאם להסדר שנקבע בהוראת שעה, על השר לביטחון לאומי לדווח על צעדים נוספים שננקטים לטיפול במצב החירום הכליאתי. על כן, בהצעת חוק זו מוצע לתקן, בהוראת שעה, את הפקודה ולאפשר מתן חופשה מיוחדת לאסירים".   
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה