משפט

יסמין פרידמן: "דרישות חמאס מוגזמות, עסקה להשבת החטופים תגבה מחירים"

ח״כ יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד) בריאיון ל-ice מביעה דאגה מפני המשבר החריף והעמוק עם ממשל ביידן ונוכח המצור המדיני המתהדק ואומרת: "לא הגיוני שבזמן מלחמה ראש הממשלה יוצא כנגד הידידה הקרובה ביותר שלנו"
דוד זולדן | 
יסמין סאקס פרידמן (צילום דוברות יסמין פרידמן, shutterstock)
ח״כ יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד) בריאיון ל-ice מתייחסת למצור המדיני, לסוגיית הגיוס הנפיצה ולעסקת החטופים המתרחקת בצל המשך התקדמות כוחות צה"ל לעבר רפיח ואומרת: "עד עכשיו סיפרו לנו שלחץ צבאי יביא עסקה ואנחנו רק שומעים על דילול הכוחות ואין עסקה. צריך להתחיל לחשוב אחרת. ברור שדרישות חמאס מוגזמות כרגע אבל צריך לקחת בחשבון שיהיו מחירים כבדים לכל עסקה שתבוא אבל עסקה שתחזיר את החטופים שווה מחירים כבדים".
נדמה שהדרישה הציבורית המאסיבית לגיוס החרדים מוכרחה להוביל הפעם לפשרה מצד החרדים. האם נתניהו ינצל את המצב או שתפוח האדמה הלוהט ימשיך להתגלגל עוד שנים קדימה?
"בינתיים כל 'הפשרות' שהוגשו אינן פשרות בפועל, הן הונאות שכל מטרתן היא להסתיר את ההשתמטות ההמונית ואת העובדה שאף חרדי לא יתגייס. צה״ל אומר שצריך עוד חיילים, אין תירוצים יותר, כולנו שווים בחובות ושווים גם בזכויות".
 
ישראל מצויה במצור מדיני חמור ובמשבר החריף והעמוק ביותר עם ארה"ב. האם במצב הנוכחי יש אפשרות להתקדם בעזה מבלי להתעמת עם ביידן? 
"⁠הבידוד הבינלאומי שראש הממשלה הביא עלינו הוא מביש ומנוגד לאינטרס של מדינת ישראל בזמן מלחמה. לא הגיוני שבזמן מלחמה ראש הממשלה יוצא כנגד הידידה הקרובה ביותר שלנו. אנחנו מובלים על ידי ממשלה שהדבר היחיד שמעניין אותה זה הישרדותה הפוליטי והביטחון הוא לא בראש סדר עדיפויות שלה". 
ישראל מתרחקת מעסקת חטופים ולא נעתרת לדרישות חמאס ומי שמשלם על זה הם החטופים. מהי דרישתך מהממשלה?
"לא תהיה תקומה ללא החזרת החטופים והחטופות. העדויות שנשמעות מהחטופים שחזרו ובמיוחד העדות הקשה של עמית סוסנה רק מחדדות את מה שאמור להיות ברור - צריך להחזיר את כולם ואת כולן כמה שיותר מהר. עד עכשיו סיפרו לנו שלחץ צבאי יביא עסקה ואנחנו רק שומעים על דילול הכוחות ואין עסקה. צריך להתחיל לחשוב אחרת. ברור שדרישות חמאס מוגזמות כרגע אבל צריך לקחת בחשבון שיהיו מחירים כבדים לכל עסקה שתבוא אבל עסקה שתחזיר את החטופים שווה מחירים כבדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה