משפט

כתב אישום חמור נגד תושבי השרון: סחרו בנשק והיו במגע עם סוכן חוץ

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד מוסטפא ערפה ועומר ספא, תושבי באקה אל גרבייה. על פי הדיווח הנאשמים סחרו בנשק למטרות טרור והיו במגע עם סוכן חוץ

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ משה שי)
פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי), לבית המשפט המחוזי שבחיפה כתב אישום נגד שתי תושבי השרון, מוסטפא ערפה ועומר ספא, תושבי באקה אל גרבייה.
הנאשמים על פי ההודעה סחרו בנשק למטרות טרור והיו במגע עם סוכן חוץ. כמו כן, בכתב האישום שהגיש עורך הדין מור בן אבו, מפרקליטות מחוז חיפה, נאמר כי הנאשמים הכירו את סעיד ג'אבר, תושב מחנה הפליטים נור אל שמס, שבשטחי הרשות הפלסטינית ומי שהיה פעיל בגרור נור אל שמס.
 
במהלך ההיכרויות ביניהם, הנאשם ערפה חשד כי ג'אבר הוא חבר בארגון מחבלים וקשור בו. כאמור, במהלך שנת 2023, הנאשמים תיאמו עם סעיד רכישת תחמושת ומחסניות לכלי נשק.
כמו כן, הנאשמים רכשו את הכלים בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית ולאחר מכן מכרו אותם לסעיד במחנה הפליטים. חלק מהכסף לקניית הנשק הועבר מירדן.
כאמור, מאז 2023 רכשו שני הנאשמים ביחד מתושב עוספיא מאות כדורים לסוגי נשק שונים בעשרות אלפי שקלים ומכרו אותם לסעיד ולפעילים מג'נין. שני הנאשמים החזיקו ונשאו נשק ותחמושת במספר רק של הזדמנויות בשטחי הרשות הפלסטינית ובחלק מהמקרים ירו יריות לאוויר באזור מגוריהם.
כתב האישום מייחס לנאשמים סחר בנשק למטרות טרור, סחר ואחזקת נשק, ירי ומגע עם סוכן חוץ. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים והמשפטיים נגדם. בנוסף, התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה