משפט

רשות המסים מסתבכת בתביעת ענק: גבתה מס יתר בכ-17 מיליון שקל?

בית המשפט אישר תביעה של יבואנים ויצרנים של שתייה ממותקת בישראל נגד רשות המסים, זאת בטענה כי היא גבתה מהם מס יתר בסכום מצטבר שהגיע לכ-16.7 מיליון שקל
מערכת ice | 
עבירות מס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
רשות המסים מסתבכת בתביעת ענק, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הגשת תביעה, זאת אחרי טענה של יבואנים ויצרנים של שתייה ממותקת בישראל, שטוענים כי היא גבתה מהם מס יתר בסכום מצטבר שהגיע לכ-16.7 מיליון שקל.
על פי דיווח היום (שני) ב"גלובס", תחילה, הייתה הבקשה לתביעה ייצוגית, אלא שזו נדחתה על ידי בית המשפט בטענה שהמסים לא התגלגלו ישירות אל הציבור. על פי כתב התביעה, רשות המסים גבתה מס הקנייה על משקאות מתוקים בהתאם לעליית המדד בשנת 2021. למעשה, רשות המסים דרשה מהם הפרשי הצמדה על המס, למרות שזה לא היה בתוקף בשנת 2021.
 
מנגד, רשות המסים טענה כי עלה בית המשפט לדחות את הבקשה, זאת בשל הסיבה שפרסום הצווים נעשה במהלך שנת 2021 והיא פעלה בהתאם לצו התעריף, עת תיאמה בינואר 2022 את הסכומים הקבועים בהם.
עוד טענה כי במהלך שנת 2023 בוטל המס על המשקאות המתוקים, וכפועל יוצא מזה אין תכלית אמיתית לבירור הסוגיה, ועוד דרשה לדעת האם החברות גילגלו את המסים לצרכנים ישירות, טענה אותה בית המשפט דחה בסופו של דבר, ואישר כאמור את התביעה נגדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה