משפט

עיצומים של יותר מ-2 מיליון שקל: "מעכבים את תהליכי המיחזור בישראל"

המשרד להגנת הסביבה הודיע על נקיטת פעולות חמורות כנגד יצרנים ויבואנים שלא עומדים בחוק האריזות. ברשימה נמצאת גם רשת הסופרמקטים החרדית "נתיב החסד". "מטילים עומס על המשק"
מערכת ice | 
איכות הסביבה (צילום shutterstock)
המשרד להגנת הסביבה ממשיך בחלוקת עיצומים כנגד גופים שלא עומדים בחוקים שונים להגנת הסביה. המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (שני) על כוונתו להטיל עיצומים כספיים בהיקף של 2.9 מיליון שקל על יצרנים ויבואנים של קיימו את חובתם החוקית בהתאם לחוק האריזות. חוק האריזות מטיל את האחריות על טיפול בפסולת אריזות המוצרים והעברתן למיחזור. 
בהודעה שפרסם המשרד לתקשורת הודיע המשרד כי הוא מתריע על כוונתו להתחיל פעולות אכיפה נרחבות בשבועות הקרובים שתכלול, לדבריהם, מאות יצרנים ויבואנים שלא עומדים בחוק. במשרד מזהירים כי חברות שינסו לעמוד בחוק בשלב הטיעונים אינן פטורות מאחריות, והעיצום הכספי יישאר בעינו. 
בין החברות שהוטלו עליהן עיצומים כבר עכשיו היא חברת נתיב החסד המפעילה את רשת הסופרים החרדית. החברה נקנסה בעבר על ידי רשות התחרות לאחר שהפרה את הוראות החוק ואיחרה במסירת מסמכים. אחד משמות היצרנים והיבואנים לא הותר לפרסום בשל חוק הגנת הפרטיות. במסגת ההליך, החברות הורשו לטעון את טענותיהן, אך בסופו של דבר פסק המנהל על הישארות העיצומים בסך 140 אלף שקל לכל יצרן או יבואן.

עיצומים על סך 2.9 מיליון שקל. קרדיט: המשרד להגנת הסביבה
אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי וחינוך קהילה במשרד להגנת הסביבה והמנהל מכוח החוק מסר בהודעה לתקשורות: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בהליכי אכיפה כנגד יצרנים ויבואנים שאינם מקיימים את הוראות חוקי אחריות יצרן מורחבת. מפירי חוק מטילים עומס על המשק ומעכבים את קידום יישום החוקים ואת הליכי המיחזור בישראל, ונמשיך לפעול נגדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה