משפט
רמי לוי ישלם: זה הפיצוי שקבע השופט לנוסעי ישראייר שטיסתם בוטלה
32 נוסעים שטיסתם מבטומי על ידי חברת ישראייר בוטלה, תבעו את חברת התעופה וזכו. מה הסכום שקבע השופט? ישראייר בתגובה: מומחה קבע שהיה בלתי נמנע. נערער על פסק הדין
מה שהיה אמור להיות סיום רגוע של חופשת חג הפסח הפך לסיוט מתמשך עבור עשרות נוסעים ששבו מבטומי. במקום המראה בזמן לישראל, הם מצאו את עצמם נוסעים שעות ארוכות באוטובוסים בגשם שוטף, ללא מזון מתאים וללא נציג מטעם חברת התעופה, ובסוף - מקבלים הודעה שהטיסה בוטלה.
32 נוסעים, בהם שתי משפחות מורחבות, הגישו תביעה נגד ישראייר. לטענתם, החברה כשלה בניהול האירוע, לא נערכה מראש לתרחישים אפשריים ולא פעלה כראוי כדי להבטיח את הגעתם ליעד. הסיפור החל כשהודיעו להם, סמוך למועד ההמראה, כי עליהם להגיע לשדה תעופה אחר בקוטאיסי, המרוחק כשלוש שעות נסיעה. לאחר ההגעה לשם, נאמר להם שהטיסה לא תתקיים, בשל חריגה משעות העבודה המותרות לצוות האוויר.
לפי ישראל היום, החברה ניסתה להגן על עצמה בבית המשפט בטענה שמדובר בתנאי מזג אוויר קיצוניים - שלג נדיר בבטומי - שהצריכו ביטול מטעמי בטיחות. היא הוסיפה כי עשתה מאמצים כדי לצמצם את הנזק, כולל העברת הנוסעים לשדה חלופי. עם זאת, השופט עדי הדר לא קיבל את ההסבר הזה. בפסק הדין נכתב כי היה על ישראייר להיערך עם צוות חלופי, במיוחד כשהיה ידוע כבר ביום הקודם על בעיות במזג האוויר ועל ניסיון נחיתה שכשל.
בית המשפט ראה בהחלטה שלא לתגבר את הצוות מהלך שמונע משיקולים כלכליים בלבד, ואף מצא פגמים בעדות מומחה החברה, שהתבססה על מידע שלא הוכח. בנוסף, צוין שהחברה לא סיפקה לנוסעים דתיים מזון כשר בזמן ההמתנה הממושכת.
השופט חייב את ישראייר לשלם פיצויים מצטברים של כ-200 אלף שקלים.
בתגובה לידיעה מסרו מישראייר כי מומחה קבע בחוות דעתו, שהוגשה לבית המשפט, שביטול הטיסה היה צעד הכרחי ובחצי נמנע, ולכן סבורים בישראייר כי מדובר בנסיבות של "כוח עליון" כמוגדר בחוק.
עוד ב-
"עמדת החברה הינה כי ביטחונם ושלומם של נוסעיה גוברים על כל שיקול אחר" נמסר ובהתאם לכך הודיעו בחברת התעופה כי בכוונתם להגיש ערעור על פסק הדין.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



