משפט

לקוחות וולט בישראל יוצאים למלחמה: יגישו תביעה ב-54 מיליון שקל?

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד וולט, בטענה כי ענקית המשלוחים גובה דמי תפעול בניגוד לחוק, ומעניקה "קרדיטים" באפליקציה במקום זיכוי באשראי למשך של חצי שנה, כאשר החוק אומר שהיא מחויבת להעניק קרדיט לשנתיים
מערכת ice |  1
וולט (צילום shutterstock)
לקוחות וולט בישראל יוצאים למלחמה של ממש נגד ענקית המשלוחים, אחרי שהגישו השבוע בקשה לתביעה נגד החברה על סך של 54 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד.
על פי הפרסום ב"וואלה!", הלקוחות טוענים כי וולט גבתה מהם דמי תפעול בניגוד לחוק, זאת במסגרת משלוחים שבוטלו על ידם. במקום זאת, הם זיכו אותם בקרדיטים להזמנה באפליקציה עם תאריך תפוגה קצר.
לטענת מבקשי התביעה, אחרי שלקוח מקבל מוצר פגום או שחסר מוצר שהזמין במלאי, הוא לא מקבל בהתאמה את דמי התפעול ששילם. למעשה, בהזמנות שעולות על 60 שקל, וולט גובה 5% מגובה העסקה, עד לתקרה של 5.90 שקל. ברגע שלקוח מבטל חלק מהעסקה או מנה מסוימת, הוא מקבל את הזיכוי על המוצר, אך לא על החלק היחסי של דמי התפעול אותם שילם בעת ההזמנה.
בנוגע לזיכוי שמעניקה וולט, היא משיבה לצרכנים "קרדיטים" בהזמנה נוספת, ולא מעניקה זיכוי ישר לכרטיס האשראי ממנו הזמינו. לטענת התובעים, הדבר נעשה בניגוד למדיניות של החברה, ובניגוד לחוק, שכן החוק אומר שעל החברה להעניק את הקרדיטים למשך שנתיים, ואילו החברה מעניקה אותם לתקופת זמן קצרה בהרבה של חצי שנה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין, אני דווקא רק הרווחתי מוולט
    ישראל 08/2025/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היו אפילו פעמים שקיבלתי מוצר שלא הזמנתי כולל זיכוי מלא על ההזמנה ולא התבקשתי להחזיר את המוצרים שלא הזמנתי. שלא לדבר על כך שמי שמצטרף לוולט + ומשלם 59 ש"ח לחודש לא משלם כלום על משלוחים, שזה חיסכון אדיר לכשעצמו.
    סגור