משפט

וולט נתבעת ב-50 מיליון שקל: מטעה את הלקוחות בישראל?

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשה בקשה לייצוגית נגד ענקית המשלוחים: "וולט מטעה את לקוחותיה תוך שהיא מחייבת אותם בסכומי כסף עודפים בניגוד לדין"

מערכת ice | 
וולט מסתבכת (צילום וולט, freepik, vecteezy)
ביום חמישי האחרון נתקל בית המשפט המחוזי בבאר שבע בבקשה משפטית מהדהדת להכרה בתובענה ייצוגית בסכום של 50 מיליון שקלים נגד חברת המשלוחים הענקית וולט. הטענות המשפטיות, בזמן שרשתות המזון מעדכנות מחירי מבצעים באופן אוטומטי בקופות הפיזיות - כך שלקוחות נהנים מהנחות גם אם לא היו מודעים להן מראש - וולט פועלת בדרך שונה לחלוטין.
"וולט מטעה את לקוחותיה תוך שהיא מחייבת אותם בסכומי כסף עודפים בניגוד לדין", נכתב בכתב התביעה. הבעיה המורכבת חושפת פרקטיקה שנטענת כמטעה: כאשר לקוחות מזמינים דרך האפליקציה של וולט, הם מוסיפים מוצרים לסל הקניות הווירטואלי מבלי לדעת שחלק מהמוצרים נמכרים במחיר מבצע באותו הזמן. המחיר המופחת יופיע רק אם הלקוחות ייכנסו ללשוניות "מבצעים" או "מבצעים חמים", אבל אם הם יגיעו למוצרים בדרכים אחרות - הם ישלמו מחיר מלא.

חש לציין כי וולט מרקט הוא גוף נפרד מרשת וולט משלוחים. הם מספקים קנייה אונליין של מוצרי מזון מהמחסנים שלהם. לרשת וולט יש פטור להסדר למכירת מוצרי מזון. היום (חמישי) רשות התחרות הודיעה היום על הארכת הפטור מהסדר כובל לחברת וולט בנוגע להפעלת שירות וולט מרקט עד ל-16 באוגוסט 2025, ובכך העניקה לענקית המשלוחים ארכה של שישה חודשים נוספים.
על פי ההחלטה, שהועברה על ידי הממונה מיכל כהן לחברת וולט ולקמעונאים בענף, יש צורך להשלים את הבדיקה המעמיקה של ההשלכות התחרותיות.  הפטור המקורי, שניתן עם הקמת וולט מרקט ב-2021, נועד לאפשר לוולט להוות גורם תחרותי מול רשתות הסופרמרקט הגדולות, אך במהלך השנים התפתח חשש הפוך - שהחברה מנצלת את גישתה הבלעדית לנתוני הלקוחות של רשתות המזון (כולל שופרסל, רמי לוי, קרפור וויקטורי) המשתמשות בפלטפורמת המשלוחים שלה, כדי למשוך אותם לשירות וולט מרקט ובכך לפגוע במתחרותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה