משפט

י.ח דמרי בחקירה: חשד לתיאום מחירים במכרזי מחיר למשתכן

בעל השליטה ובכירים בחברה נחקרו על ידי אנשי רשות התחרות שפשטו על משרדי החברה בעיר. חברת הנדל"ן זכתה בקיץ שעבר בשני מכרזים, בזמן שבאחד אחר זכתה מתמודדת שהגישה הצעה דומה
איתי פת-יה |  1
יגאל דמרי (צילום יחצ, freepik)
יגאל דמרי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הנדל"ן י.ח דמרי נחקר אתמול לצד בכירים נוספים על ידי רשות התחרות בחשד לתיאום מחירים עם חברות נוספות שניגשו למכרזי מחיר למשתכן בנתיבות. ברשות פשטו על משרדי החברה, גם הם בנתיבות, ובמסגרת זאת החרימו מסמכים פיזיים ודיגיטליים.
הזוכים במכרזי של מחיר למשתכן הם החברות המציעות את מחיר הדירה הסופי הזול ביותר. זאת אחרי שרשות מקרקעי ישראל מפרסמת את מחירי הקרקע, המבוססים על שומה שערך השמאי הממשלתי, ממנה מופחת גובה ההנחה במסגרת מחיר למשתכן.
י.ח דמרי זכתה באוגוסט האחרון בשני מכרזים לבניית כ-350 יחידות דיור במסגרת תכנית מחיר למשתכן, אליהם ניגשה לבדה עם הצעה של 6,600 שקל למ"ר. מדובר במחיר המקסימלי שהוצע בסדרת המכרזים המדוברת, כשהמחיר השני בגובהו דומה לו – 6,555 שקל למ"ר שהציע י.דביר יזמות ובניה, שזכתה באחד המכרזים.
 
קראו עוד ב-ice
דמרי נמנה עם מבקריה של תכנית מחיר למשתכן, שיוצאים נגד הניסיון הממשלתי להשפיע על כוחות השוק. אחת הביקורות המרכזיות נגד התכנית נוגעות להצפה של דירות באזורים בהם הביקושים אינם גדולים, מה שמוביל לא פעם לדירות בנויות שנמצאות זמן רב על המדף, וכן למכרזים באזורים מסוימים אליהם לא ניגשים מציעים.
כך, קרה לפני שלוש וחצי שנים בבאר שבע, אז מכרז מחיר למשתכן ששווק בעיר נכשל. בזמנו פתחה רשות התחרות (אז הרשות להגבלים עסקיים) בבדיקה סביב חשד לתיאום המהלך בין חברות בענף, שניסו לגרום לעדכון השומה על מחיר הקרקע באופן שיטיב עמן. ואכן, תנאי המכרז עודכנו, אולם גם בתנאים החדשים לא הוגשה אף לא הצעה אחת.
מהמקרה בבאר שבע, וכן מהבדיקה הנוכחית סביב י.ח דמרי עולה תמונת מצב לפיה כנגד ההתערבות הממשלתית בשוק הדיור החליטו לכאורה חלק מחברות בנייה לעשות דין לעצמן ולהשפיע על השוק בכיוון ההפוך בדרך-לא-דרך ובניגוד לחוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין היתרי בניה
    אין היתרי בניה 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכיתם במחיר למשתכן? נפלא. אבל... הרשויות המקומיות מעכבות היתרי בניה, שלוש וארבע שנים. אז אל תבנו על מחיר למשתכן.
    סגור