משפט

מי ניצח? התביעה של אבנר הופשטיין נדחתה, אבל גל"צ תשלם ביוקר

הסכם פשרה בתביעה של אבנר הופשטיין נגד גל"צ. התביעה נדחתה בהסכמת הצדדים והופשטיין יפוצה בסכום שינוע בין 70 ל-100 אלף שקלים. הופשטיין: "פשרה שמחזקת את העיתונאים"; דקל: "חבל מאד שנכנס לסמטה הזו מלכתחילה"
אילן שניג |  2
אבנר הופשטיין, ירון דקל (צילום אלדד רפאלי, יונתן בלום)
בתביעתה שהוגשה ב-2017 דרש הופשטיין פיצוי בסך למעלה מחצי מיליון שקל בגין התעמרות בעבודה ועוד 85 אלף שקל בגין פיצוי פיטורים שלא כדין. הוא העלה בתביעה  טענות קשות על התעמרות ופגיעה בעבודה העיתונאית מצד מפקד גלי צה"ל לשעבר ירון דקל וגם כנגד ראש מחלקת החדשות אבי ברזילי שעל פי כתב התביעה "פסל תחקירים ללא נימוק, תוך פגיעה חמורה בשמו הטוב וביחסיו עם מקורותיו".
הופשטיין מסר בתגובה: "התביעה שלי היתה על חופש עיתונות, חופש העיתונאי והתעמרות שנובעת מהצרת צעדיו של עיתונאי חוקר. המקסימום ששולם עד היום על התעמרות בעבודה הוא 80 אלף שקלים. נראה לי לפיכך שמדובר בפשרה שמחזקת את העיתונאים".
ירון דקל, מפקד גל"צ בתקופה המדוברת, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "אני שמח שאחרי שנים ארוכות של הכפשות הסכים התובע שתביעתו על כל עילותיה יידחו ויקבלו תוקף פסק דין. נדחו הטענות להתעמרות, השתקה או פיטורין שלא כדין. חבל מאד שנכנס לסמטה הזו מלכתחילה".
בשלב הזה התפתח עימות בין השניים. הופשטיין הגיב לדקל וכתב: "חבל שביום כזה, שבו המדינה מכירה בכך שאני זכאי לפיצוי (מאד לא נמוך) בתביעה שכל כולה נוגעת להתנהלותך ולתקופתך כמפקד גלצ אתה מגיב כך. אני החמישי שמקבל פיצויים גבוהים על תקופתך והציבור משלם על זה. אז מותר לך להרכין מעט את הראש. על התנצלות הבנתי מזמן שאין מה לדבר. אבל מוזמן להפתיע..."
 
כך יצא ששני הצדדים יצאו בעיני עצמם כמנצחים. הופשטיין התעמת גם עם אבישי גרינצוויג, כתב המשפט של גלובס כשכתב שמדובר בהישג אדיר:"סכום חסר תקדים בגין התעמרות - שזאת היתה התביעה." גרינצייג ענה לו: "אבנר, אני לא צד לסכסוך ביניכם אבל נראה לי שאתה עושה פה משהו לא הגון. הסכמת לפני מספר דקות לא רב שהתביעה על כל עילותיה (התעמרות ופיטורין שלא כדין) תידחה ושהסכום שישולם לך הוא בגין הוצאות משפט, שכ"ט והשלמת פיצוי פיטורין בלבד. עכשיו אתה כותב פה שזה בכלל פיצוי בגין התעמרות".
 
קראו עוד ב-ice
הופשטיין הגיב לגרינצייג: "אחי, משמעותה של פשרה בבית דין היא דחיית התביעה. אבל - זה היה מהותו של התיק. התעמרות כתוצאה מפגיעה בחופש עיתונות. זאת התביעה - ולכן עליה מקבל פיצויים. ציינתי שמדובר בפשרה. הפשרה היא על התיק הזה. אין אחר. אני קיבלתי כסף והם קיבלו טרמינולוגיה רגילה של פשרה."
 
לא בטוח מי באמת ניצח כאן. כמו בכל הסכם פשרה כל אחד מהצדדים יצא עם מה שחשוב לו: הופשטיין עם סכום פיצוי לא מבוטל וגל"צ וירון דקל עם דחיית טענות התביעה. מה שברור שכל אחד מהצדדים רואה את עצמו כמנצח.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ירון דקל הרס את גלי צהל
    שושי דנינו 07/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזמן הפסקתי לתחנה שהיתה לאורך שנים התחנה היחידה לה האזנתי. ידעתי מה משודר בה בכל דקה ביממה. בא איש ובדריסת מגף הרס את כל היופי שנבנה פה לאורך שנים
    סגור
  • 1.
    מה שכן ברור זה מי הפסיד: הציבור שישלם את זה (ל"ת)
    רון 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור