משפט

עדי קייזמן יורה בחזרה על מולי ליטבק: "התנהלותו נעוצה בעסקיו המפוקפקים"

איש העסקים טוען כי לא התחייב לרכוש בחזרה פרויקט נדל"ן בגרמניה כפי שטוענים מולי ליטבק ואחותו ענת לוין. קייזמן דורש לדחות את התביעה נגדו בסך 1.5 מיליון יורו 
שרון טל |  3
עדי קייזמן מולי ליטבק (צילום פייסבוק ויוטיוב)
איש העסקים עדי קייזמן הגיש כתב הגנה לבית המשפט נגד התביעה בסך 1.5 מיליון יורו שהגישו נגדו יזם האינטרנט מולי ליטבק, אחותו ענת לוין, וחברת ההשקעות טרגטמטץ'. כתב התביעה הוגש נגד קייזמן בטענה כי בשנת 2016 שכנע איש העסקים את ליטבק להשקיע במיזמי הנדל"ן שלו בגרמניה, ב-1,200 דירות למכירה והשבחה, תוך התחייבות לרכוש אותן בחזרה. לטענת התובעים, קייזמן התחייב לרכוש בחזרה את פרויקט הנדל"ן וחזר בו בהמשך.
בהודעות של קייזמן לליטבק שצורפו בתביעה נכתב: "לצערי אני לא במצב שיכול לחלץ אותך מהעסקה. לא כי אני לא רוצה. כי אני לא יכול". מנגד, טוען קייזמן בכתב ההגנה שהגיש באמצעות עו"ד שולי גולדבלט, כי מעולם לא התחייב לרכוש בחזרה פרויקט נדל"ן וכי מדובר בטענות מופרכות.
"תביעה משוללת יסוד, מופרכת ופומפוזית שנוהלה מראשיתה במדיה התקשורתית ורק לאחר מכן הובאה לידיעתי" נכתב בכתב ההגנה, טען כי התביעה הגיעה לידיו "בדרך לא דרך ובניגוד להוראות הדין, רק ב-17 ביוני השנה - מעטפה עם כתבי בית-דין נמצאה במועד זה בכביש המוביל אל בית מגוריי".
בכתב ההגנה גם תוקף קייזמן את חברו לשעבר: "ליטבק אינו בוחל בהעלאת טענות שווא שקריות בעליל שיש לדחותן בשתי ידיים. התנהלותו נעוצה באישיותו ובעסקיו המפוקפקים מהם עשה את הונו", נכתב.
עוד נכתב: "ניסיונם של המשיבים לכפות עליי מציאות חדשה ולטעון טענות סרק חסרות כל בסיס כנגדי נעוצה כל כולה בעצם העתקת מקום מושבי ומגורי משפחתי לארצות הברית לפני מספר חודשים. עוד טען קייזמן כי המשיבים השתמשו במדיה התקשורתית כדי לפגוע בתדמיתו.
קייזמן מצרף בכתב ההגנה סדרת כתבות שנעשו על אתרי הפורנו שמפעיל ליטבק, אף שלא נראה שקיים קשר ישיר בין התביעה לעסקיו. קייזמן טוען: "ליטבק איננו בוחל בהתנהלות בלתי חוקית וכי הוא לא יהסס כאמור בהעלאת טענות שווא כדי לבסס תביעה יש מאין. עוד עולה מהפרסומים בעניינם של המשיבים ועסקיהם כי חברות שבבעלותם מנהלות עסקים בלתי חוקיים בעליל תחת כסות של חברות השקעה ליגיטימיות".
לסיכום טען קייזמן: "המשיבים לא בחלו בהעלאת טענות שווא שקריות בעליל כדי לבסס תביעה יש מאין וכי התנהלותם מחוסרת תום הלב בתביעה דנא ובהליכים שננקטו על ידם במסגרתה, מתקשרים להתנהלותם הקלוקלת בעולם העסקים". עוד נכתב: "יתבקש ביהמ"ש הנכבד דחיית התביעה כנגדי להוקיע את מעשיהם של המשיבים ולחייבם בהוצאות ראויות בגין ניהול ההליך והפגיעה בשמם הטוב".
לאחרונה נפוצה פרשת עדי קייזמן גם בגרמניה עצמה. העיתון "ברלינר צייטונג" פרסם דיווח נרחב על הפרשה תחת הכותרת "סופה של ברלין אספייר" של קייזמן. "המשקיעים חוששים כי קייזמן נמלט ללוס אנג'לס משום שהמודל העסקי שלו קרס", נכתב בעיתון המקומי". קייזמן מסר לעיתון בתגובה כי מכר את פעילותו העסקית בברלין "כתוצאה משינויי הרגולציה בעיר" המגבילה את מחירי השכירות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כתב הגנה מבחיל
    דון 12/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר את עסקיו של מולי מקרוב. אוליי זה לא הדבר הכי פוליטיקלי קוררקט ואוליי מולי הוא לא איש העסקים הכי נעים בעולם. אבל איך יש קשר בין העסקים האחרים שלו שדרך אגב, חוקיים לגמריי במקומות בהם הם מנוהלים וכפופים לרגולציות הקיימות התחום לתביעה בתחום נדל"ן. לא יודע מי מהם צודק מבחינה חוזית אבל ברגע שמישהו פועל באופן מכפיש אישית כלפי הצד התובע, כנראה שהוא לא צח כשלג. שיטה ידוע ומגעילה של עורכי דין שאין להם הגנה עובדתית להכפיש את הצד השני. זה כמו שמעסיק שעבר על החוק כלפי עובד יגיד שהעובד היה עובד חרא ועשה לו נזקים. זה לא אומר שהוא לא חייב לפעול על פי חוק.
    סגור
  • 2.
    קיזמן נוכל בינלאומי
    ירון 07/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש גנב כספים מכל כך הרבה אנשים תמימים
    סגור
  • 1.
    סליחה?
    רמי 07/2020/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עדי האם אתה ורעייתך לא צריכים לבקש סליחה מחמיך אביה של רעייתך?איזה השמצות והכפשות דאגתם להפיץ נגדו.והיום מסתבר ששניכם בוני וקלייד פיננסים.תתבישו
    סגור