משפט

בקשה לייצוגית נגד סלקום: הציעה הטבות לדיירים שידליפו את פרטי השכנים

בתביעה נגד סלקום נטען כי פנתה לדייר שהתבקש "לבצע צילומי מסך של רשימת חברי קבוצת הווטסאפ של הבניין". על פי התביעה, סלקום השתמשה בפרטי הדיירים בכדי להציע להם להצטרף לשירות הסיבים האופטיים
אנגלינה יוסים | 
אבי גבאי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אבי גבאי)
בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד סלקום בסכום 50 מיליון שקל בגין "פרקטיקות שיווק פסולות והפרת פרטיות" לבית המשפט המחוזי בחיפה. בבקשה לתביעה שהגיש עו"ד צביקה מצקין נטען כי סלקום הבטיחה "הטבות" לדייר בבניין רב קומות בתמורה למסירת פרטי השכנים שלו. עוד נטען כי סלקום השתמשה בפרטי הדיירים בכדי להציע להם להצטרף לשירות הסיבים האופטיים.
בבניינים בהם מתגוררים המבקשים קיימת תשתית סיבים אופטיים שנפרסה במקביל הן ידי סלקום והן על ידי חברת פרטנר, כמו כן קיימת תשתית אינטרנט של חברת HOT.  "תחרות זו בין חברות התקשורת הניבה טקטיקות שיווק ומכירה פסולות, הן במישור המשפטי והן במישור המוסרי-פוליטי, תוך רמיסת פרטיותם של דיירי אותם הבניינים". אחד הדיירים הדליף את פרטי ההתקשרות עם חברי קבוצת הווטסאפ של הבניין, ובתמורה, על פי כתב הבקשה לתביעה, קיבל "הטבה בשיעור של כמה מאות שקלים בשנה".
התביעה טוענת כי דייר התבקש "לבצע צילומי מסך של רשימת חברי קבוצת הווטסאפ של הבניין, שבה לצד שמו של חבר הקבוצה מצוין מספר הטלפון הנייד שלו", זאת בכדי שסלקום תוכל לבצע מהלכי שיווק ומכירה של חבילת הסיבים האופטיים לדיירי הבניין.
התביעה אף הוסיפה הקלטות של נציגה בחברת סלקום המודה כי מדובר בנוהל של סלקום, בה פועלת "בכל רחבי מדינת ישראל". לטענת התביעה, מדובר ב"שוחד של ממש הניתן על ידי סלקום לאחד מבין דיירי הבניין על מנת לקנות מידיו מידע פרטי מוגן".
תגיות סלקום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה