משפט

רב מעללים: כתב אישום הוגש נגד הרב הראשי של שירות בתי הסוהר

הפרקליטות של מחוז מרכז פלילי הגישה כתב אישום נגד הרב הראשי של שב"ס, עמותת שורשים והמנכ"ל של העמותה, בגין קבלה במרמה של למעלה ממיליון שקלים והונאה

כפיר אדר | 
שירות בתי הסוהר (צילום פרקליטות מחוז מרכז)
מבוכה לשירות בתי הסוהר. הפרקליטות של מחוז מרכז פלילי הגישה היום (ראשון) כתב אישום כנגד הרב הראשי של שב"ס, עמותת שורשים והמנכ"ל של העמותה, בגין קבלה במרמה של למעלה ממיליון שקל.
על פי כתב האישום, בין השנים 2019-2016 שירת עופר אלמליח בשירות בתי הסוהר בתפקיד סגן הרב הראשי של שב"ס ולאחר מכן בתפקיד הרב הראשי בדרגת גונדר משנה. במסגרת תפקידו של אלמליח הוא היה אחראי, בין היתר, על אספקת שירותי דת לאסירים במדרשות הממוקמות באגפי בתי הסוהר שמנוהלים על ידי שב"ס, באמצעות אזרחים המועסקים על ידי עמותות.
על מנת להחליט על זהות העמותה אשר תספק את שירותי הדת במדרשות, שב"ס הוציא מעת לעת, מכרז לאספקת שירותי הדת במדרשות. עמותת שורשים זכתה במכרז ולאורך התקופה האמורה סיפקה שירותי דת למדרשות.
אופן התשלום לעמותה היה כך שהעמותה קיבלה ריכוז של שעות העבודה של המורים והוציאה דרישת תשלום לשב"ס עבור עבודתם. שב"ס היו מאשרים את דרישת התשלום ומעבירים תשלום לעמותה עבור שעות העבודה, והעמותה הייתה משלמת את השכר של המורים.
אלמליח וקורקוס, מנכ"ל עמותת שורשים, רקמו תכנית להונות ולגנוב את שב"ס. אלמליח נהג להגדיל בכזב את כמות שעות העבודה של המורים של העמותה ("ניפוח שעות"), כך שיראה כאילו המורים עבדו יותר ממה שעבדו בפועל. כך, העמותה קיבלה במרמה את סכומי הכסף המוגדלים לחשבון הבנק שלה.
בסך הכל הועבר לעמותה סכום מצטבר ועודף של 1,076,308 שקל, על שעות עבודה מומצאות של המורים. סכום זה נוצל על ידי קורקוס ובני משפחתו, ובתמורה, שולמו לבני משפחתו של אלמליח בהתאם לבקשתו סך כולל של 125,750 שקל, וכן כספים וטובות הנאה נוספים שאינם ידועים במדויק.
אלמליח, קורקוס ועמותת שורשים מואשמים בגניבה בידי עובד ציבור בצוותא, קבלת דבר במרמה בצוותא והלבנת הון. בנוסף, אלמליח מואשם בלקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, וקורקוס והעמותה מואשמים גם במתן שוחד. החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירת סוהרים בלהב 433 במשטרת ישראל. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד טובי הראל מפרקליטות מחוז מרכז פלילי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה