משפט

אתר וואלה ניצח את טאבולה בתביעה

תביעה שהוגשה לאחרונה נגד אתר וואלה מחברת קידום תכנים הוכרעה בבית המשפט העליון לטובת האתר, זאת לאחר שהוגש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי שפסק גם הוא לטובת וואלה
שירה יום טוב |  1
וואלה NEWS (צילום מסך אתר וואלה NEWS, ויקיפדיה, pixabay)
שופטת העליון יעל וילנר פסקה לטובת אתר וואלה! בתביעה שהוגשה נגדה על ידי חברת קידום התכנים "טאבולה". טאבולה, חברת התוכן של אדם סינגולדה מפעילה פלטפורמה לפרסום תכנים באתרים תחת כותרת "מומלץ עבורך" וכדומה. החברה הגישה תביעה נגד אתר וואלה בגין ביטול הסכם בין בתי החברות. שופטת העליון יעל וילנר החליטה השבוע לקבל את טענת אתר וואלה, בכך יוכל להסיר מדפיו את חלונות התוכן המקודם של טבולה.
התביעה הוגשה בעקבות מכתב ששלח מנכל וואלה, עידו אשד לחברת טאבולה, לפיו הוא מתכוון להפסיק את שיתוף הפעולה ביניהם ולהסיר את התכנים של טאבולה מהאתר. בחברת טאבולה טענו כי ביטול ההתקשורת נטול הסכם מסודר ועל כן תבעה את אתר וואלה במטרה למנוע את הסרת תכניה מהאתר. עד לבירור הנושא ניתן צו לפיו אתר וואלה ימשיך לפרסן את תכניה של טבולה עד לבירור העניין. הצו ניתן בעקבות טענתה של חברת טבולה כי התקשרות של וואלה עם אאוטבריין, החברה המתחרה ייפגע בה משמעותית. 
מצד וואלה, שיוצג בידי עורכות הדין שרון קלינמן ואיילת גוטרזון נטען שסיכויי התביעה נמוכים וכן שההסכם שנחתם עם טאבולה הוא "הסכם מקפח". נטען גם כי שהתביעה נגועה בחוסר תום לב ושאין כל סיבה למנוע מוואלה בצו את הסרת התכנים והתקשרות עם המתחרה, מכיוון שגם אם תתברר התביעה ניתן יהיה לפסוק פיצוי כספי לתובעת.
ב-26.2.21 החליט בית המשפט המחוזי לדחות את בקשת טאבולה למתן צו מניעה זמני שיכפה למעשה על וואלה את המשך קיום ההסכם, כמו כן בוטל הצו הארעי שיצא כחודש קודם לכן. בתגובה, עתרה טאבולה לבית המשפט העליון בפני השופטת יעל וילנר.
השופטת וילנר, שכאמור זיכתה את אתר וואלה בתביעה טענה, "הסעד הזמני היה כופה על וואלה להמשיך לקיים עם המבקשת יחסים חוזיים הדורשים מידה לא מבוטלת של אמון, וזאת לאחר שהיחסים ביניהם עלו על שרטון".
כאמור, בית המשפט העליון דחה את העתירה והורה להשאיר את החלטת בית המשפט המחוזי על כנה, וכן פסק כי על טאבולה לשאת בהוצאות הדיון בבקשה, בגובה 3,000 שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טבולה חברה כושלת וגרוע
    רובי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזהמת את האינטרנט בספאם ומשעות פרסום זבל וגם נותנת יד לפרסום הונאות באינטרנט , טוב מאוד שיפשטו כבר רגל ויעלמו לי מהמסך, גם ככה התכנים שלהם חסומים בכל הדפדפנים שלי
    סגור