משפט

לראשונה בישראל: פסק דין תקדימי - האישה תשלם מזונות חודשיים לבעל

על פי החלטת ביהמ"ש המחוזי בחיפה, תשלם האישה 4,000 שקל מדי חודש לגרוש, לנוכח מצבו הכלכלי הקשה ומגבלותיו הרפואיות של הבעל ולמרות טענתה כי אין מניעה שיעבוד בעבודות שאינן פיזיות  בשל מקצועו החופשי

כפיר אדר |  2
בית משפט מחוזי (צילום Magma Images)
בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את פסיקת ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה וקבע כי על האישה לשלם לבעל סך של 4,000 שקל מדי חודש. בכך, קיבלו שתי הערכאות המשפטיות את דרישתו של הבעל  באמצעות ב"כ עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה לקבל תשלום מזונות מאשתו.
שופט בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים חננאל שרעבי דחה את הערעור שהגישה האישה ואישר את פסיקתו התקדימית של שופט ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה בן ציון ברגר , שקיבל את עמדתו של ב"כ של הבעל עו"ד גיא אופיר ולפיה, הבעל זכאי לתשלום דמי מזונות חודשיים מהאישה, לנוכח מצבו הכלכלי הקשה ומגבלותיו הרפואיות של הבעל ולמרות טענתה כי אין מניעה שיעבוד בעבודות שאינן פיזיות  בשל מקצועו החופשי. 
ב"כ של הבעל עו"ד גיא אופיר טען בכתב התביעה לקבלת מזונות חודשיים, כי במסגרת הסכם הממון הוסכם על שיתוף רכושי מלא של מכלול הנכסים הרשומים  על שם מי מבין בני הזוג, כך שהכנסות העסקים הם רכוש משותף ולכן, ביהמ"ש לענייני משפחה אף פסק בהתאם לדרישתו כי, "לעת הזו קיים פער משמעותי בהכנסות. נוכח הפער בהכנסות ולאור הסכם ממון מחד, ומאידך, הצורך בבחינה עניינית של טענות הצדדים, אני סבור שמידת האיזון היא בתשלום.... על כן, אני מחייב את המשיבה לשלם למבקש סך של 4,000 ש"ח לחודש ...". 
השופט בערכאה הראשונה - ביהמ"ש לענייני משפחה, ציין בין השאר בהחלטתו כי הצדדים, בני זוג, חתמו על הסכם ממון "...נוכח הסכם הממון והשיתוף הרכושי בעסקי מי מהצדדים שנוצרו במהלך הנישואין ו/או הקשר הזוגי, אכן בכוחו של ביהמ"ש לענייני משפחה לפסוק תשלומים עיתיים לבן הזוג שלו הכנסה נמוכה יותר, על מנת לשמור על רמת החיים שהייתה לו במהלך החיים המשותפים". 
ב"כ של הבעל עו"ד גיא אופיר הביע שביעות רצון מפסיקת שתי הערכאות השיפוטיות ואמר: "המדובר בפסיקה תקדימית ויוצאת דופן בחשיבותה  ואף תעיד על חשיבותה החלטת ביהמ"ש המחוזי להתיר את פרסום החלטתו וזאת כמובן תוך השמטת פרטים מזהים "
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זהו אינו מקרה יחיד לאחר ההלכה החדשה
    רם 06/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנם מקרים נוספים שגבר מקבל מזונות מאישה לאחר ההלכה החדשה. בכל מקרה עדיף תמיד להגיע להסכמות בתהליך של גישור גירושין . קבלו מאתנו בחינם את הספר "פשוט להתגרש נכון" www.divorce-nine.com
    סגור
  • 1.
    את רואה, שרה? זה אפשרי. אז תפסיקי למרר לי את החיים
    ב.נ. 06/2021/09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בגללך אני צריך למצוא עכשיו עבודה חדשה. אין מצב שאני חוזר לענף הרהיטים.
    סגור