משפט

צפו: יאיר לפיד תוקף את בן אנד ג'ריס: "כניעה מבישה לאנטישמיות"

שר החוץ מגיב לסערה שהתחוללה בהעקבות ההודעה של בן אנד ג'ריס על כך שהם מפסיקים את המכירות שלהם ב"שטחי פלסטין הכבושים". שמחה רוטמן התייחס: "תגובה ציונית הולמת"
אביחי דלאל |  3
יאיר לפיד (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד יצא הערב (שני) במתקפה נגד בן אנד ג'ריס לאחר שהוציאו בעקבות לחצים מגורמים פרו-פלסטינאים הודעה שבה הם החליטו להפסיק את המכירות ביהודה ושומרון אותם כינוי "שטחי פלסטין הכבושים". פוליטיקאים ומשפיענים רבים החליטו לתקוף את ההחלטה של בן אנד ג'ריס. 
ראש הממשלה,  נפתלי בנט הגיב: "גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת. בן אנד ג׳ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל- דמוקרטיה מוקפת איי טרור - משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד ונילחם בו בכל הכח".
 
לפיד אמר כי: "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".
ח"כ שמחה רוטמן מהאופוזיציה התייחס לדבריו של לפיד ותמך במפתיע: "תגובה ציונית הולמת. שאפו. עכשיו לביצוע. יש לנו כלים גם בישראל להתמודד עם זה". 
 
ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי: "ההחלטה של חברת B&J's היא החלטה שגויה ורעה. החלטת החברה היא כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל ע"י תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמים. זו החלטה מפלה ולא מוסרית המייחדת לרעה את ישראל, פוגעת בישראלים ופלסטינים כאחד, ונותנת רוח גבית לקבוצות קיצוניות וביריוניות. החלטה זו לא רק שאינה מקדמת את השלום ופתרון הסכסוך, אלא מחזקת את מתנגדי הפיוס בין העמים ואת הקוראים לחיסולה של מדינת ישראל. הודעתה של חברת Unilever, שהיא הבעלים של חברת B&J's, לא יכולה להסתיר את העובדה כי החברה בחרה לאפשר חרם לא מוסרי על ישראל. הסתמכות על סעיף בחוזה, במקום הבעת עמדה מוסרית חד משמעית כנגד תנועת החרם, היא בגדר העלמת עין מעוולה וניסיון התחמקות. אנחנו קוראים ל- B&J's לחזור בה מההחלטה השגויה.  אנחנו בטוחים כי ההחלטה תהדהד בקרב ידידיה הרבים של ישראל בעולם".
בכלי התקשורת השונים, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר סיפר כי אחרי 35 שנה של עבודה משותפת שבגלל שהם לא מוכנים להאריך את חוזה הזכיינות לאחר שלא נכנע לדרישותיהם שנבעו מלחץ להפסיק את המכירות ביהודה ושומרון. 
ח"כ מיכל רוזין ממרצ התייחסה להחלטת בן אנד ג'ריס בדף הטוויטר שלה וכתבה: "בן אנד ג'ריס לא מחרימה את ישראל אלא את ההתנחלויות. אפשר לא לאהוב את זה, אבל זה המחיר של הרחבת ההתנחלויות, גזל הקרקעות וטשטוש הקו הירוק".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    1
    pHqghUme 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 2.
    בושה וחרפה מזויף שכמוהו
    יהודי גאה 07/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא לא מתבייש הוא יושב בממשלת הנוכלים יחד עם תומכי החרם והוא מעז לדבר . פשוט הדיוט מזויף
    סגור
  • 1.
    פתאום לפיד נזכר מה זו אנטישמיות.
    ג'ק 07/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפני שבוע הוא זימר זמירות אחרות.
    סגור