משפט

פורום DUN'S 100: "מגיעים למצבים בהם יש משפטי שדה בתקשורת"

הבוקר התכנסו בפורום DUN'S100 בכירי עורכי הדין מתחום המשפט הפלילי והצווארון הלבן והתייחסו בין היתר למעורבות של התקשורת בסוגיות משפטיות: "שזה נהיה קרקס. התיקים מתנהלים בתקשורת"
אביחי דלאל |  1
עו"ד רותי ליטבק ואפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט בפורום duns 100 (צילום ניב קנטור)
הבוקר (שלישי) נערך במלון רויאל ביץ׳ בתל אביב פורום duns 100 השנתי של בכירי המשפט בתחום צווארון לבן ומשפט פלילי, בהנחיית העיתונאי לשעבר בתחום הפלילי דורון הרמן. במסגרת הפורום עסקו ודנו בכירי הענף בנושאים שעל סדר היום המקצועי ביניהם מעורבות התקשורת בתיקים המשפטיים. 
עו״ד דפנה ווינברג התייחסה למעורבות התקשורת בתיקים המשפטיים ואמרה: ״אנחנו צריכים להימנע ככל שניתן מהשימוש בתקשורת. בפרקליטות מחזיקים את התיקים הרבה מאוד זמן ובפועל אנחנו רואים שיש להם אינטרס לכך מול התקשורת. אותנו מורחים הרבה זמן עם תשובות על דחיית שימועים ובסוף אנחנו מקבלים את זה בתצורה של אייטם בתקשורת. אנחנו כעורכי דין באים כתגובה לתקשורת ולא הולכים אליה כדי להסדיר דברים״.
עו״ד רותי ליטבק הוסיפה והתייחסה לסיקורים התקשורתיים של המשפט ועל כך שלעיתים נעשה משפט שדה: ״אני נרתעת מהתקשורת במידה רבה מהעובדה הפשוטה שזה נהיה קרקס. התיקים מתנהלים בתקשורת וזו לא טובת הלקוחות שלנו ויותר מזה זה מפריע לנו בעבודה שלנו. אנחנו מגיעים למצבים בהם יש משפטי שדה בטלוויזיה וברדיו. המגרש שלנו הוא לא בתקשורת ואין דרך או מקום להשפיע על שופטים דרך התקשורת״.
עו״ד גלעד ברון דיבר על מעורבות התקשורת בתיקים והשינויים שעברו התיקים בימנו: ״התקשורת גדולה וחזקה מאתנו ואנחנו צריכים ללמוד לחיות לצידה ואיתה. אנחנו יכולים לשנות את האתיקה השורשית של איך מתנהלים וזה בידיים שלנו. בנוסף על הצד התקשורתי שנכנס לחיינו, התיקים היום שינו את כללי ההתנהלות והפרקליטות ובתי המשפט לא עשו את האדפטציה הנכונה להתנהל בהם״.
עו״ד אורי קינן על מעורבות התקשורת בתיקים המשפטיים והחוק בנושא גביית ראיות שלא כדין שעלה השבוע לסדר היום: ״שי ניצן העלאה מדרגה בנושא השפעת התקשורת על התיקים. לאחרונה החליט שר המשפטים לקדם את הצעת החוק בנושא פסילת ראיות המובאות שלא כדין דרך פסקה אמתית. הצעת החוק הזו היא טובה, לגיטימית וראויה. עולם התקשורת מקבל בקריצת עין גם לגיטימיות מבתי המשפט לחשוף חומרים ולערוך סוג של משפטי שדה מחוץ לקוטלי בית המשפט. המטרה היא להביא את מערכת המשפט כולה למצה בו תבין שכל ראיה שתגבה שלא כדין תפסל״.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צדק צדק תרדוף
    צדק 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם התחלתם עם זה וכבר לפני שנים רבות עוד שהייתה העיתונות הכתובה בשיאה אתם הזמנתם כתבים לבית המשפט ויצרתם את האישום בתקשורת מבלי יכולת התגוננות כלל, קראתם לזה "לדוג" , "זכות הציבור לדעת" , והיה צריך להאמין לכתב ולעורך שהכינו את הכתבה הזו, היום עם כל המדיה הדיגיטלית, כל אחד , הוא גם העיתונאי, גם הפרשן, גם השופט וגם התליין, כשזה נוח לנו לשמוע שזה מישהו אחר , או מהצד שכנגד ואנחנו שותקים , אין ספק שאותו הדבר יפגע בנו, ואחרים ישתקו, ולא תהיה לנו שום עילה לבקש אחרת
    סגור