משפט

מנהל השיווק שתבע עיתונאית חוטף מאנשי הפועל חדרה במפתיע

לאחר שפורסם ב-ice כי יגאל רובין מנהל השיווק של הפועל חדרה תבע את עורכת "מבט מקומי" אפרת גוטפריד ב-200 אלף שקל. העיתונאית משיבה אש בכתב ההגנה שנשלח באמצעות עו"ד אוהד מרחב והציגה תמיכה מפתיעה מאנשי המועדון. עו"ד תום שנפ המייצג את רובין: "המשך ישיר להשמצות"
אביחי דלאל |  1
אפרת גוטפריד ויגאל רובין (צילום באדיבות המצולמת וצילום מסך "מגרש פתוח" ערוץ הספורט)
לאחר שפורסם באתר ice, כי יגאל רובין איש השיווק והכרוז של הפועל חדרה תבע את העיתונאית אפרת גוטפריד מהעיתון "מבט מקומי" המופץ בחדרה והסביבה ב-200 אלף שקל תביעת לשון הרע, העיתונאית הגישה כתב הגנה באמצעות עורך דינה אוהד מרחב ובו קיבלה תמיכה מפתיעה מהבעלים של מועדון הכדורגל. 
כזכור, לטענתו של רובין, פרסמה גוטפריד פוסטים בפייסבוק וכן כתבות בהם היא טוענת כי "מועדון הפועל חדרה בבעיה" בעקבות "כישלון במכירת המנויים". במסגרת פרסום זה הוסיפה וטענה כי הכישלון במכירת המנויים מקשה על הקבוצה לגייס שחקנים ו/או לאשר לשחקנים בבקרה התקציבית, וכי בעקבות האמור התובע "זומן לשיחה כדי להודיע לו שסיים את תפקידו במועדון" ועוד. 
בכתבה שפורסמה באתר האינטרנט "מבט מקומי" ונשאה את הכותרת "תגאל אותנו", גוטפריד כתבה כי: "ספונסרים התרחקו מהמועדון לאחר ששמעו שהוא איש השיווק. למרות הורדת מחיר המנוי ב-20 אחוז, מכירת המנויים לא מתרוממת ונחלה כישלון חרוץ. הקופה ריקה והקבוצה מתקשה להעביר שחקנים בבקרה. הטעויות שלו ככרוז הרשמי הפכו למביכות ביותר. אז למה בהפועל חדרה מתעקשים יגאל רובין?" אותה כתבה עסקה בניתוח הבעיות שלטענתה נבעו מהעסקתו של רובין כאיש השיווק של הקבוצה.
בכתב התביעה נכתב כי: "עניינה של תביעה זו במקרה חמור, במסגרתו הנתבעת, בכסות של עיתונאית, בחרה להוציא את דיבתו של התובע רעה, ולפגוע בשמו בטוב, תוך שימוש בכוח ובפלטפורומות רבות הכוח והעוצמה העובדות לרשותה. כפי שנראה בכתב תביעה זה, הנתבעת, מסיבותיה היא, ובעקבות סכסוך עתיק יומין בין הצדדים, סימנה את התובע, פעיל חברתי מוכר בעיר חדרה בכלל, ובמועדון הכדורגל הפועל חדרה בפרט, ופרסמה מספר רב של פרסומים (שקריים) בגנותו". 
 
גוטפריד תוקפת בכתב ההגנה שנכתב על ידי עו"ד אוהד מרחב כי: "מדובר בתביעת סרק קנטרנית אשר מוגשת בחוסר תום לב משווע ומתוך מטרה להשתיק ולמנוע כל ביקורת ציבורית על תפקודו של רובין בקבוצת הכדורגל הפועל חדרה שולם שוורץ. מדובר בתביעת השתקה צינית וחצופה שנועדה להפסיק סיקור כן ואמיתי וביקורת לגיטימית בקבוצת כדורגל המתוקצבת מכספי ציבור ובאמצעות תמיכות עירוניות. הואיל ותקציב קבוצת הכדורגל נשען ברובו הגדול (והכמעט מוחלט) על התמיכה הכספית של עיריית חדרה ו/או גופי הסמך, יוצרת הקבוצה ומטבע הדברים עניין ציבורי רב וסיקור עיתונאי רחב. הדברים מקבלים משנה תוקף עת כספי ציבור משרתים תשלום שכר או תמורה של עובד כזה או אחר בקבוצת הכדורגל".
עוד טענה כי: "רובין כנראה סבור בטעות כי במידה ויהלך אימים על הנתבעת, יאיים ויגיש תביעות בומבסטיות ומנופחות לבית המשפט, הוא ימנע בכך ביקורת לגיטימית על תפקודו, שכרו וביצועיו בקבוצה. גוטפריד תטען כבר עתה כי הפרסום נעשה באופן מקצועי, בעין אוביקטיבית ובלתי תלויה ותוך בדיקה ראויה ונאותה של העובדות מול הגורמים המעורבים".
בנספחים של כתב ההגנה גוטפריד חשפה מכתב של המנהל המקצועי של קבוצת הכדורגל הפועל חדר שולם שוורץ אורן גולן שהתייחס לפרסום שעליו גוטפריד נתבעה. גולן טען במכתב שהתבקש לכתוב על ידי עורכת העיתון אפרת גוטפריד.
גולן כתב כי: "בעונת 20/21 הציע עצמו יגאל רובין לסייע למועדון באמצעות שיווק מנויים וגיוס ספונסרים למועדון. רובין לא הצליח לגייס ספונסרים לשנת המשחקים 2-/21. המועדון לא גייס באמצעות רובין ספונסרים למועדון. לא הוצע לרובין לשמש מנהל שיווק גם בעונה הבאה. טרם הוחלט מי ינהל את מחלקת השיווק בעונה הבאה. רובין מקבל שכר עבור כל מכירת מנוי. לחבריו ולאנשי המועדון סיפר כי עבודתו נעשית בהתנדבות. רובין משמש כרוז של המועדון - הוא הציע עצמו לתפקיד. במהלך המשחקים נמצא לידו הדובר אסי קוטין. הוא מקבל שכר עבור כל משחק בו הוא משמש ככרוז". 
מעורך הדין המייצג את יגאל רובין, עו"ד תום שנפ נמסר בתגובה לכתב ההגנה: "המסמך אשר הוגש על ידי הנתבעת ומתהדר בכותרת 'כתב הגנה' אינו אלא המשך ישיר למסכת ההשמצות של הנתבעת כנגד התובע. מסמך זה אף מלמד אותנו כי לנתבעת אין כל הגנה לגופו של עניין, ואנו בטוחים כי בית המשפט יקבל את התביעה ויורה לנתבעת לפצות את התובע בגין מעשיה החמורים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רז זהבי מפעיל את הגברת הזאת
    גיוקא 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התככן והשקרן איש הקשרים והפה המסריח
    סגור