משפט

שוחד בעיריית אופקים? אזור התעשייה קיבל מענק כפול מהמדינה

תלונות על שוחד בעיריית אופקים הגיעו לידי להב 433. בין התעלומות: כיצד ניתנו פעמיים סכומים של מיליוני שקלים כמענק חניכה ממשרד הכלכלה על אותו אזור תעשייה?
מערכת ice |  1
אופקים (צילום ויקיפדה)
למעלה מ-20 תלונות על שוחד, מרמה וגניבת כספים הוגשו ליחידת החקירות להב 433 על ההתנהלות בעיריית אופקים.
הסיפור מתחיל בשנת 2017, אז חנכה אופקים אזור תעשייה חדש בשם "מרגליות". שר הכלכלה דאז אלי כהן העניק כ-50 מיליון שקל באירוע החניכה. ע"פ מה שפורסם בכאן חדשות, שנתיים לאחר מכן העירייה חנכה שוב, בפעם השנייה, את אותו המקום בדיוק. מה שעשו זה פשוט להחליף את השם ל-"שקד", ושוב פעם השר אלי כהן הגיע, והפעם עם מענק חדש של 30 מיליון שקל.
חלק מהקרקעות באזורי התעשייה מעבירים בהקצאות, לא במכרזים. העירייה ממליצה למשרד הכלכלה למי להעניק הקצאה. אך מהם הקריטריונים לקבלת הקצאה? גדעון סבגי, יו"ר האופוזיציה בעיריית אופקים, שבעברו שימש כסגן ראש העיר, אומר: "אמורים להיות קריטריונים מסודרים לזה, אבל לצערי באופקים כמו באופקים, שום דבר לא מתנהל כמו שצריך. מעולם לא הבנתי איך מקצים מגרשים, שאמורים לשמש ליזמים שבאים להקים מפעלים ולהעסיק תושבים - למאכערים כאלה ואחרים, לבעלי משפחות כאלה ואחרות שמקושרות מאוד לראש העיר. מתפקדי ליכוד קיבלו מגרשים בגלל קרבתם לראש העיר ותמיכתם בו".
 
סיפור נוסף שמציג ניגוד עניינים בעירייה, התרחש לקראת ההופעות ביום העצמאות: משרד הפנים ביקש מהעיריות שלא לשלם לאומנים יותר מ-70 אלף שקל להופעה. מה שעשו בעירייה לכאורה הוא לשלם דרך זרוע עוקפת, שהיא המתנ"ס העירוני, שם משמשת כמנהלת התרבות, אשתו של ראש העיר איציק דנינו. דרך אגף התרבות במתנ"ס שולמו לזמרת נסרין קדרי כ-88 אלף שקל, ולזמר עדן חסון כ-175 אלף שקל.
תגובת עיריית אופקים לכתבה: "החומרים שהוצגו מקורם בטענות ממוחזרות שמעלה חבר אופוזיציה, שמנסה לנגח את ראש העיר מטעמים פוליטיים, על רקע תביעות דיבה המתנהלות נגדו בימים אלו בבתי המשפט. האיש מנסה להוליך שולל באמצעות אסופת שקרים, סיפורי בדים ועלילות שווא שהוא מפרסם בהמשך שנים, לבד ויחד עם אחרים.
עם קבלת הפנייה אלינו הקדשנו שעות רבות על מנת להציג מענה סדור לכל טענה וטענה הנטענת על ידי חבר האופוזיציה וחבר מרעיו. המענה שניתן מקעקע, אחת לאחת, את כל הטענות, ומוכיח שוב כי הכתבה נשענת על שקרים חסרי בסיס, שאינם ראויים לפרסום שניתן להם. העיר אופקים מצויה בתנופת פיתוח חסרת תקדים, בכל התחומים, אותה מוביל בשמונה השנים האחרונות ראש העיר. תושבי העיר יודעים לעשות את ההבחנה בין מי שעושה למענם לילות וימים לבין מי שעסוק בהפצת עלילות ושקרים, שצר לנו על שמצאו בית בערוץ זה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מתגעגעים לרקבון ולסרחונות של תקופת הליכוד
    אלי גוזלן 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עכשיו כל הג'יפה מתחילה לצוף: פגסוס, צוללות, אסון מירון, מענקים כפולים / שוחד ועוד. עד מתי הנאשם יאחז בקרני המזבח? לך כבר למשפט שלך וצא מחיינו.
    סגור